جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، نتایج به دست آمده از یک بررسی نو نشان می دهد، ابتلا به کووید 19 می تواندعارضه ای ایجاد کند که تا به امروز به آن اشاره نشده است.

جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج به دست آمده از یک بررسی تازه نشان می دهد، ابتلا به کووید 19 می تواند باعث تورم ماهیچه های فرد تا بیش از 60 درصد شود.

کارشناسان از 18 بیمار بیوپسی گرفتند تا تأثیر کووید 19 را بر عضلات بررسی کنند؛ آنها دریافتند که چهار نفراز این افراد دچار تورم شدید عضلات بودند؛ کشف این علامت در بیماران کووید19، محققان را حیرت زده کرد.

بیوپسی یا نمونه برداری روشی برای بررسی دقیق تر بافت های بدن است که مشکوک به ابتلا به بیماری هستند. زمانی که آزمایش های اولیه غیرطبیعی بودن قسمتی از بدن را نشان دهند ، پزشک درخواست بیوپسی می کند .

داده ها نشان می دهد، کوچک شدن عضلات در بیماران بدحال شایع تر است؛ به گفته محققان، این حالت ممکن است یک پاسخ ایمنی شدید باشد، به طورکلی ماهیچه ها می توانند تا 60 درصد در برخی از بیماران کووید 19 متورم شوند.

به گفته تیمی از بیمارستان جسا در هاسالت، بلژیک، پاسخ ایمنی به کووید 19 به میتوکندری ها، نیروگاه های سلولی آسیب می زند و درنهایت باعث متورم شدن ماهیچه ها می شود.

تون مستین، نویسنده اصلی این پژوهش می گوید، این نوع تورم می تواند منجر به از بین رفتن فیبرهای عضلانی شود، اما افزایش اندازه ماهیچه احتمالا فقط یک علامت موقتی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 16442

به "جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین عارضه ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید