خبرنگاران سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رشت - خبرنگاران - معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی آمار مبتلایان و بستری های کرونا را افزایش می دهد.

خبرنگاران سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

مسعود نوروزی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: طی روزهای اخیر در رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیرانه از انتشار و ابتلا به ویروس کرونا سهل انگاری می گردد در حالیکه بسیار مهم است تا مردم همچنان توصیه ها را جدی مراعات نمایند.

وی با بیان اینکه در مکان هایی از جمله خیابان ها و پارک ها بسیاری از ماسک استفاده نمی نمایند، افزود: در هر فضایی خارج از منزل فضای آزاد و بسته باید ماسک زده گردد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک خاطر نشان کرد: از آنجایی که ویروس از راه تنفس منتقل می گردد، زدن ماسک برای پیشگیری از بیماری کووید 19 اهمیت زیادی داشته و درصد بسیار زیادی از خطر ابتلا را کاهش می دهد.

وی بیان داشت: اگر چه بارها از مردم خواسته ایم تا دورهمی برگزار ننمایند اما باز از آنان می خواهیم که از برگزاری تجمعات و مهمانی ها بپرهیزند، زیرا اگر فردی در جمع ناقل بدون علامت باشد، می تواند ویروس را به سایر اعضا به ویژه سالمندان منتقل کند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: هم اکنون 450 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده که حدود 100 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

تا به امروز یک میلیون و 398 هزار و 841 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا نیز در کشور به 57 هزار و 736 نفر رسیده است.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت ودرمان، یک میلیون و 189 هزار و 975 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، 4017 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا به امروز 9 میلیون و 125 هزار و 76 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته و بر اساس آخرین تحلیل ها، 18 شهرستان کشور در شرایط نارنجی، 154 شهرستان در شرایط زرد و 276 شهرستان در شرایط آبی قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9900

به "خبرنگاران سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی ابتلا به کرونا را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی ابتلا به کرونا را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید