شناسایی بیماران آسیب پذیر در برابر کرونا با فناوری نانو

به گزارش مجله وبلاگ فروش، پژوهشگران پلتفرمی ارائه داده که با استفاده از آن می توان افراد آسیب پذیرتر در برابر ویروس کووید19 را شناسایی کرد.

شناسایی بیماران آسیب پذیر در برابر کرونا با فناوری نانو

در مقاله ای که مرتضی محمودی، استادیار گروه رادیولوژی، برنامه بهداشت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان به چاپ رسانده، پلتفرم تشخیصی ارائه شده است که در آن از نانوذرات می توان برای تشخیص عفونت یا ارزیابی خطر در آینده استفاده کرد.

محمودی می گوید: چنین فناوری نه تنها در مراکز بهداشتی قابل استفاده خواهد بود، بلکه می تواند از کمبود شدید منابع مراقبت بهداشتی جلوگیری کند و میزان مرگ و میر را به حداقل برساند و مدیریت بیماری های همه گیر را در آینده تسهیل کند.

به گفته وی، این مفهوم مبتنی بر سطوح مختلف عفونت و مراحل بیماری بوده که در آن تغییر ترکیب مایعات زیستی مانند اشک، بزاق، ادرار و پلاسما شناسایی می شوند. عفونت ها و بیماری های مختلف، الگوهای متفاوت و ویژه ای را در مراحل مختلف پیشرفت بیماری از خود به جای می گذارد که تا حدودی شبیه به اثر انگشت است.

محمودی معتقد است که امکان شناسایی و فهرست نویسی این الگوها می تواند برای هر گونه پیشرفت در فناوری تشخیص بیماری مهم باشد. برای شروع، به سیالات زیستی بیمار مقداری نانوذرات اضافه می شود. سطح منحصر به فرد این نانوذرات موجب جمع آوری پروتئین ها، لیپیدها و دیگر مولکول ها از سیالات بدن می شود که محمودی از آن به عنوان تاج مولکولی یا تاج یاد می کند.

این محقق اضافه نمود: با تجزیه و تحلیل ترکیب تاج ها و استفاده از رویکرد آماری، این بستر ممکن است الگوی اثرانگشت را برای هر بیمار فراهم کند و با بررسی این الگوها می توان کسانی که درصورت ابتلا به کرونا در معرض خطر مرگ هستند، شناسایی شوند.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم در این فناوری، سادگی فرآیند تشخیص است که امکان استقرار تجهیزات را در محل مراقبت بیماران فراهم می کند. از آنجایی که تنها لازم است که مایعات زیستی بررسی شوند، به ابزارهای بسیار پیچیده نیاز نیست.

به گفته محمودی فناوری نانو می تواند در مراحل اولیه شناسایی بیماران پرخطر کمک کند و در نتیجه از کمبود شدید منابع مراقبتی جلوگیری کرده و در نهایت میزان مرگ و میر را به حداقل برساند.،مهر

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4920

به "شناسایی بیماران آسیب پذیر در برابر کرونا با فناوری نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی بیماران آسیب پذیر در برابر کرونا با فناوری نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید