خبرنگاران قروه درجزین و نگارخاتون استان همدان نامزد شهر و روستای بدون دخانیات

به گزارش مجله وبلاگ فروش، همدان- خبرنگاران- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: شهر قروه درجزین شهرستان درگزین و همچنین روستای نگارخاتون شهرستان فامنین این استان، نامزد دریافت عنوان و لوح شهر و روستای بدون دخانیات از سازمان بهداشت جهانی شدند.

خبرنگاران قروه درجزین و نگارخاتون استان همدان نامزد شهر و روستای بدون دخانیات

لیدا رفعتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: پس از ارسال طرح عملیاتی شهر و روستای بدون دخانیات، دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به فعالیت های قبلی خود در حوزه کنترل دخانیات نسبت به تکمیل این فایل ها اقدام کردند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان اقدام به معرفی شهر قروه درجزین و روستای نگارخاتون برای کسب عنوان مناطق بدون دخانیات کرد که برنامه های این دو منطقه در سایت سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز ثبت شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان شرح داد: با انجام فرایند دقیق برنامه شهر و روستای بدون دخانیات تا انتها آبان 99 از سوی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، شهر قروه درگزین و روستای نگارخاتون فامنین در بین دانشگاه های علوم پزشکی در گروه الف نهاده شدند.

رفعتی گفت: هر شهر یا روستای بدون دخانیات در صورتی می تواند نامزد دریافت لوح شهر یا روستای بدون دخانیات از سوی سازمان جهانی بهداشت باشد که اهداف هفتگانه ارزیابی منظم شرایط مصرف دخانیات و سیاست های پیشگیرانه از آن، بهبود شرایط محافظت از مردم در برابر دود دخانیات، افزایش دسترسی به خدمات ترک سیگار، تشدید محدودیت های مربوط به تبلیغات و ترویج و حمایت از محصولات دخانی، گسترش و فراگیری هشدارها در مورد مخاطرات مصرف دخانیات، افزایش قیمت محصولات دخانی به وسیله افزایش مالیات و بهبود ساماندهی فروش محصولات دخانی را دنبال کند.

وی اضافه کرد: برنامه ارائه شده دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد روستای نگارخاتون فامنین در تمامی شاخص ها بالاتر از حد انتظار وزارت بهداشت و میانگین کشوری بود که با کسب امتیاز بالا در گروه الف نهاده شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان تاکید نمود: به طور حتم تداوم فعالیت ها در این روستا باعث تحقق روستای بدون دخانیات می گردد.

رفعتی ادامه داد: برنامه های ارائه شده این دانشگاه در برنامه شهر بدون دخانیات قروه درگزین نیز در تمامی شاخص ها بالاتر از حد انتظار وزارت بهداشت و میانگین کشوری بود که در صورت تداوم فرایند کاری مربوطه، دانشگاه علوم پزشکی همدان می تواند در تحقق پروژه شهر بدون دخانیات در کشور پیشتاز باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8921

به "خبرنگاران قروه درجزین و نگارخاتون استان همدان نامزد شهر و روستای بدون دخانیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قروه درجزین و نگارخاتون استان همدان نامزد شهر و روستای بدون دخانیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید