دورهمی خواهر خوانده ها در برنامه صد جهان در اصفهان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اطلاعات جذاب و مهم 13 خواهر خوانده اصفهان در برنامه صد جهان در اصفهان در اختیار مردم قرار می گیرد.

دورهمی خواهر خوانده ها در برنامه صد جهان در اصفهان

به گزارش خبرنگار از ، علیرضا مساح، رییس اداره دنیاگردی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در باره برنامه صد دنیا در اصفهان گفت: یکی از نکات قابل توجه در زمینه دنیاگردی این است که مردم اصفهان با خواهر خوانده های این شهر آشنایی کمی دارند لذا تصمیم گرفتیم لینک های دنیاگردی این شهر ها را پیدا کنیم و آن ها را همراه با شرحاتی اعم از اینکه از چه سالی با اصفهان، خواهر خوانده شده اند در اختیار مردم قرار دهیم.

او با بیان اینکه در این راه، بخش های مختلفی ما را یاری رساندند، اضافه نمود: خلیفه گری ارامنه اصفهان از جمله بخش هایی بود که ما را در این زمینه همراهی کردند.

مساح با بیان اینکه این مجموعه به مرور در حال توزیع هست، شرح داد: اصفهان 13 خواهر خوانده دارد که سن پترزبورگ و کوالالامپور از جمله این شهر ها هستند؛ همچنین 2 شهر در بوسنی و هرزگوین و کره جنوبی نیز با اصفهان قرارداد فرهنگی دارند.

رییس اداره دنیاگردی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: کار دیگری که در این برنامه انجام شد این است که هر کدام از این نقاط دنیاگردی را با یکی از نقاط دنیاگردی اصفهان در کنار هم قرار دادیم تا مردم ضمن مشاهده تصویر و فیلم آن منطقه، هم زاد پنداری نیز داشته باشند تا رابطه خوبی بین مردم این شهر ها ایجاد شود.

او درخصوص برنامه به وقت هنر نیز با بیان اینکه اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در یونسکو ثبت شده است، گفت: شاید چگونگی ساخت صنایع دستی این شهر برای همشهریان و هموطنان ما جای سوال باشد؛ لذا وقتی روش و نوع ساخت برای آنان شفاف شود، هنر و ارزش هنرمندی که آن صنعت دستی را ساخته است بهتر قابل درک می شود، به همین دلیل سعی کردیم تعدادی از صنایع دستی اصفهان را در یک نگاه و یک تصویر به نمایش بگذاریم.

مساح اضافه نمود: به عنوان مثال در هنر میناکاری، در یک تصویر به مخاطب نشان داده می شود که لایه زیرینِ کار از مس هست، سپس روی آن با یک لایه لعاب پوشیده شده و گرما می بیند، مجدد روی آن لایه دیگری ایجاد و بر روی آن نقاشی می شود و دوباره تحت گرما قرار می گیرد.

او شرح داد: تا به امروز بر روی حدود 20 مورد صنایع دستی در قالب به وقت هنر کار اجرا شده که در این راستا در نظر داریم با ترجمه هر یک از این طرح ها و ارائه آن در نمایشگاه خارج از کشور به بیان ارزش این صنایع بپردازیم.

رییس اداره دنیاگردی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص برنامه اصفهان گردان نیز اظهار کرد: تعدادی از نقاط دنیاگردی شهر اصفهان را به صورت تصاویر و فیلم های 360 درجه درآورده ایم تا تقدیم مردم اصفهان کنیم.

او با بیان اینکه این کار در نرم افزار AR یعنی نرم افزار واقعیت اضافه نموده و VR نرم افزار واقعیت مجازی اجرا شده است، شرح داد: از آنجایی که ممکن است افرادی از گوشی های اندروید برخوردار نباشند، این تصاویر و فیلم ها بر روی سایت نیز بارگذاری شده تا همه بتوانند از این امکان برخوردار شوند.

مساح در خصوص برنامه بانیان بنا های سپاهان نیز گفت: برخی از بنا های اصفهان مانند حمام علی قلی آقا و پل اله وردی خان به نام افراد است، اما گاهی مردم، بنا را می بینند، اما کمتر ممکن است درباره بانیان این بنا ها شنیده باشند لذا تصمیم گرفتیم با روش موشن گرافی که روشی جدیدتر است تعداد 7 بنای اصفهان را به شکلی جدید و نوین در هفته اصفهان به مردم ارائه دهیم.

او در خصوص برنامه مستندی برای شهر شرح داد: تعدادی کلیپ از آثار معروف اصفهان و آثار کمتر شناخته شده اصفهان تهیه کرده ایم؛ این کلیپ ها هم در فضا هایی مانند اینستاگرام ارائه می شود و هم به صورت ترجمه زیرنویس برای نقاط دیگر دنیا درآمده است.

رییس اداره دنیاگردی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بیان نمود: این کلیپ ها تا به امروز به یازده زبان زنده دنیا از جمله زبان های انگلیسی، فرانسه و چینی و نیز زبان مناطقی مانند مجارستان و کره که می توانند بازار های هدف خوبی برای اعزام دنیاگرد به اصفهان باشند تهیه شده است.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4304

به "دورهمی خواهر خوانده ها در برنامه صد جهان در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورهمی خواهر خوانده ها در برنامه صد جهان در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید