روایتی از تورهای واکسن کرونا، ماجرای تزریق لاکچری فایزر برای بچه پولدارها !

به گزارش مجله وبلاگ فروش، این حرف ها رو بریز دور که واکسن درست و حسابی در ایران گیر نمی یاد، پول بدی همه چی هست

روایتی از تورهای واکسن کرونا، ماجرای تزریق لاکچری فایزر برای بچه پولدارها !

این جملات را مدیر یکی از آژانس های توریستی که تبلیغات تور واکسن کرونا انجام می دهد، می گوید. او مدعی است اگر اراده کنی در داخل همین ایران انواع و اقسام واکسن ها از آمریکایی و انگلیسی گرفته تا هر چیز دیگر به وفور پیدا می گردد، به شرطی که بخواهی!

به گزارش خبرنگاران، بیش از یکسال است که با همه گیری ویروس کرونا مرزها هم بسته شده و بعضی از کشورها که از چند ماه پیش واکسیناسیون عمومی شان را آغاز نموده اند، تقریبا امروز جزو منطقه ها امن کرونا به حساب می آیند و کم کم اقدام به بازگشایی مرزهایشان کردند، اما نه به همین راحتی! آنها تنها حاضر به پذیرش گردشگرانی هستند که واکسن های مورد تایید آن ها را تزریق نموده اند.

با این توضیحات، چندی پیش بود که بعضی کشورهای همسایه از جمله ارمنستان، ترکیه و امارات عربی متحده برای تزریق رایگان واکسن کرونا به گردشگران اعلام آمادگی کردند و متعاقبا عده ای در داخل ایران هم دست به کار شدند و تبلیغاتی را با اسم تور واکسن کرونا آغاز کردند.

با یک جستجوی ساده در اینترنت آگهی های تور به وفور یافت می گردد، از تور ترکیه، ارمنستان و دوبی گرفته تا روسیه ! ، قیمت ها هم بسته به مدت زمان و هوایی یا زمینی بودن و سرویس های ارائه شده از حدود دو میلیون تومان هست تا بالا تر.

خارج واکسن روی زمین ریخته!

مدیر یکی از آژانس های مسافرتی حوالی منطقه شمال تهران با تاکید بر اینکه در ارمنستان اگر دست ات را بالا ببری پنج واکسن مختلف را برای تزریق آماده نموده اند، در این خصوص می گوید که اصلا چیزی به نام تور واکسن کرونا وجود ندارد و این حرف ها کلاهبرداری است. او بعلاوه می افزاید؛ آژانس ما هم مثل تمام این سالها تور خودش را به کشورهای همسایه و باقی کشورها می برد، حالا در آنجا اگر کسی خواست واکسن بزند به ما ربطی ندارد. ما چه کاره ایم! اصلا تعهدی نسبت به تزریق واکسیناسیون مسافرانمان نداریم.

این مدیر البته برای جلب اعتماد من که به اسم یک مشتری ناشناس تماس گرفته ام با اعتماد به نفس می افزاید؛ در ماههای پیش هزار مسافر برای تزریق دوز اول به ارمنستان بردیم که حتی بلیط برای تزریق دوز دوم شان را هم از همین حالا پیش خرید کردند. مسافران ما رفتند ارمنستان هم گشتند و خوش گذراندند و هم واکسن آسترازنکا را به مبلغ 1 دلار زدند. آنجا سر هر چهار راه، سر هر دکه روزنامه فروشی، اصلا هر کجا که بخواهید می روید واکسن تان را می زنید. شما ایران را فراموش کنید، خارج از ایران واکسن روی زمین ریخته!

طبق توضیحاتی که در آگهی آژانس شان شان قید شده، اقامت در هتل 3 ستاره همراه با صبحانه دارند همراه با ترانسفر فرودگاهی، بلیط رفت و برگشت و بیمه مسافرتی. از او در مورد قیمت تورهای شان می پرسم، می گوید؛ برای سه شب هتل سه ستاره در ارمنستان از پایین ترین قیمت یعنی شش و نیم میلیون آغاز می کنیم به بالا. اگر هم هتل بهتر بخواهی قیمت بالاتر می رود، چیزی حول و حوش 10-11.

از او می پرسم به غیر از ارمنستان کدامیک از کشورهای همسایه، واکسن کرونا به گردشگران تزریق می نماید؟ هیچکدام. ترکیه و ابوظبی اعلام کردند که واکسیناسیون برای مسافران داریم، اما دروغ بود، به ایرانی ها واکسن نمی زنند، فقط ارمنستان.

از فایزر داریم تا واکسن ایرانی

اطلاعات این مدیر آژانس مسافرتی من را برای سر درآوردن از چگونگی کار این تورهای واکسن کرونا مشتاق تر می سازد. در این باره آگهی های مختلفی در فضای مجازی وجود دارد که با رنگ و لعاب زیادی، مردم را برای گرفتن تور واکسن کرونا وسوسه می نمایند. با یکی از آنها تماس می گیرم. آژانسی است که در توضیحاتش ذکر نموده تور واکسیناسیون ترکیه (واکسن کرونا فایزر آمریکا)، زمان تور 10 روز همراه با گشت شهری به همراه لیدر فارسی زبان.

واکسن آسترازنکا در آگهی ها بیشتر به چشم می خورد به همین دلیل از این آگهی تور فایزر برای والدین را برای کسب اطلاع انتخاب میکنم پاسخ دهنده بعد از همدردی با من و اینکه شرایطم را درک می نماید، صدایش را پایین می آورد و می گوید: چرا خودت را اذیت می کنی! فایزر هم بخواهی در همین تهران می توانی پیدا کنی. هر دوز 25 میلیون تومن، دو دوز می گردد 50 میلیون تومان. کلنیک مان هم مجوز دار است در کامرانیه. نگران پزشک و این داستان ها هم نباش. در کلنیک ما متخصص نشسته و قبل از تزریق واکسن از شما آزمایش خون و غیره می گیرد و هر واکسنی روی ژنتیک بدن تان جواب داد، همان را به شما پیشنهاد می دهد. حالا خواستی فایزر بزن، نخواستی چینی، نخواستی همین واکسن های خودمان. به هر حال هر واکسنی را بخواهی سفارش می دهی ما برای شما وارد می کنیم! البته بخواهی آنطرف هم می بریم ولی هم هزینه اش خیلی بیشتر می گردد هم مملکت غریب است. همین ایران بزنی خیالت راحت تر است.

از او درباره نحوه وارد شدن واکسن فایزر با توجه به شرایط خاص نگهداری و انتقال آن سئوال می کنم که به گفتن خیالتان راحت بسنده می نماید!

استطاعت اقتصادی دارند

با توجه به این شنیده ها دیگر لازم است با ابراهیم پورفرج، مدیر جامعه تورگردانان ایران تماس بگیرم. او اما، نظارت بر تورهایی که از ایران خارج می شوند را از وظایف کاری اش نمی داند و می گوید: نظارت بر آژانس های مسافرتی از وظایف وزارت گردشگری است. من مدیر جامعه تورگردانان ایران هستم و وظیفه ما صرفا نظارت بر تورهایی است که به ایران وارد می شوند، اما به هر حال وقتی کشورهای همسایه واکسیناسیون کرونا را انجام می دهند کسانیکه استطاعت اقتصادی اش را داشته باشند، می فرایند تا سلامتی شان را حفظ نمایند.

آژانس های مسافرتی هیچ تعهدی در قبال دریافت واکسن کرونا ندارند

پس از آن با حرمت الله رفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تماس می گیرم. او در مورد آگهی های تبلیغاتی سفر به دیگر کشورها برای تزریق واکسن کرونا می گوید: کار من در حوزه گردشگری است، نه حوزه درمان و ما چیزی تحت اسم تور واکسن کرونا نداریم. در حوزه گردشگری یکی از کارهای پر عایدی که تمام جهان هم بر آن صحه می گذارند، گردشگری سلامت است که طی آن بیمار با اراده خود و برای دستیابی به خدمات درمانی به کشور دیگری سفر می نمایند. در این باره مثلا خود بنده در حوزه گردشگری هر کاری برای مسافری که قصد عزیمت از یک مبدا به یک مقصد را دارم انجام می دهم، اگر مسافرم گفت که در فلان کشور کجا دلار را به ریال تبدیل کنم بلافاصله برای رفتن به صرافی هدایت اش می کنم، در حالیکه من متولی بانک مرکزی نیستم. در شرایط کنونی هم یکی-دو کشور همسایه ما اعلام رسمی کردند که تمام شهفرایندان ما واکسن کرونا دریافت کردند و الان شرایط واکسیناسیون به مسافران مان را هم داریم که البته هدف شان چرخش صنعت گردشگری و جذب مسافر است.

او ادامه می دهد: امروزه گردشگری سلامت مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته و شرکت های گردشگری بسیاری با برگزاری تورهای سلامت به فعالیت در این زمینه مشغول هستند. بنابراین دفاتر گردشگری زیادی برای استفاده از خدمات درمانی به کشورهای مختلف سفر می نمایند. کمااینکه گردشگران سلامت بسیاری از کشورهای مختلف برای انجام کارهای درمانی مثل زیبایی، چشم پزشکی و... به ایران مسافرت می نمایند و این کار بلامانع است.

رفیعی بعلاوه یادآوری می نماید: من مسافر را تحت اسم تور واکسیناسیون کرونا به کشور دیگری نمی برم! مسافر را برای گردشگری می برم و تشویق یا ممانعتی نمی کنم که واکسن بزند یا نزند. این تصمیم بر عهده خود مسافر است. چنانچه دولت کشور مقصد واکسیناسیون مسافران را انجام می دهد، اگر مسافری واکسن تزریق کند به مسوولیت خودش این کار را نموده.

تور واکسیناسیون نداریم

رفیعی بعلاوه با نکوهش تبلیغی تحت اسم تور تزریق واکسن از سوی بعضی آژانس های مسافرتی، اضافه نمود: آژانس های گردشگری و مسافرتی ایران مجاز به تبلیغ تور تحت اسم تور واکسن کرونا نیستند و چنانچه بعضی آژانس ها چنین تبلیغاتی با این اسم را آغاز کردند باید به پروانه دار و شناسنامه دار بودن آنها شک کرد! امیدوارم آژانس های رسمی خودشان متوجه باشند که اگر شهفرایندی را با تضمین دریافت واکسن به کشور دیگری روانه کردند و بنا به هر دلیلی این واکسیناسیون انجام نشد، تعهدی که نموده اند برایشان دردسرساز می گردد. بنابراین دفاتر گردشگری می بایست از اجرا و تبلیغ تور با وعده واکسن کرونا پرهیز نمایند.

او در سرانجام با تاکید بر اینکه دولت و بعلاوه متولیان وزارت بهداشت و درمان باید خیلی پیش تر از اینها واکسن کرونا را در دسترس عموم مردم قرار می دادند، یادآور شد: حالا که واکسن کرونا هنوز آنطور که باید و شاید در اختیار مردم قرار نگرفته، مردم با هزینه شخصی خودشان به کشورهای دیگر می فرایند و این کار را انجام می دهند. هم خیال خودشان از بابت سلامت شخصی شان آسوده می شوند و هم بهداشت جامعه در سطح بالاتری قرار می گیرد.

نهایتا آنالیز های اجرا شده گویای آن است که بازار غیر رسمی فروش انواع و اقسام واکسن قاچاق کرونا در تهران داغ داغ است و نظارتی هم بر تخلفات و سودجویی های احتاقتصادی وجود ندارد هرچند روز گذشته سخنگوی ستاد ملی کرونا از بازداشت بعضی قاچاقچیان واکسن در ایران اطلاع داد، رئیسی در عین حال گفته بود کسانی که برای واکسن خارجی 25 میلیون تومان می پردازند اشتباه می نمایند چون فایزر باید در دمای منفی 80 درجه نگه داری گردد و حتی دمای منفی 10 درجه هم باعث فاسد شدن آن می گردد.

ساناز قنبری / خبرنگاران

تور کیش: تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

بی نهایت اس ام اس: بی نهایت اس ام اس | اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

مجله سایه: مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13214

به "روایتی از تورهای واکسن کرونا، ماجرای تزریق لاکچری فایزر برای بچه پولدارها !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایتی از تورهای واکسن کرونا، ماجرای تزریق لاکچری فایزر برای بچه پولدارها !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید