فرایند اصلاح سیستم پناهندگی اروپا باز هم به تعویق افتاد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزرای کشور اتحادیه اروپا در نشست خود در لوکزامبورگ بار دیگر نتوانستند به توافقی درباره اصلاح سیستم پناهندگی اروپا دست یابند.

فرایند اصلاح سیستم پناهندگی اروپا باز هم به تعویق افتاد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، روزنامه تاگس اشپیگل آلمان در گزارشی نوشت: سال هاست که اتحادیه اروپا برای اصلاح سیستم پناهندگی کوشش می نماید و مسئله اصلی این است که با کشورهایی مانند ایتالیا و یونان که پناهندگان برای اولین بار به این کشورها وارد می شوند و بر اساس قاعده دوبلین باید در این کشورها درخواست پناهندگی نمایند به صورت مشترک اعلام همبستگی گردد.

روز سه شنبه در ملاقات وزرای کشور اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ هیچ پیشرفتی در این راستا حاصل نشد. به این ترتیب در دوران ریاست دوره ای پرتغال بر اتحادیه اروپا هم توافقی در این زمینه حاصل نشده و این مسئله به رئیس بعدی دوره ای یعنی اسلواکی که از ماه جولای کار خود را شروع می نماید محول می گردد.

با فروکش کردن بحران کرونا در اتحادیه اروپا مسئله پناهندگان دوباره بیشتر در این منطقه مورد توجه قرار می گیرد. ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا بر این مسئله تاکید دارد که بحرن مهاجرت در نشست اتحادیه اروپا در اواخر ماه جاری میلادی مورد بحث قرار گیرد. دولت ایتالیا از ژانویه تا اواسط ماه می با هجوم حدود 13 هزار مهاجر روبرو شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

یونان هم اخیرا اعلام نموده که در آینده درخواست های پناهندگی از طرف پناهجویان از کشورهای سومالی، پاکستان، افغانستان، سوریه و بنگلادش را که از ترکیه آمده اند رد کند. به این ترتیب بیشتر پناهجویانی که از ترکیه به یونان می آیند از اتباع کشورهایی هستند که یونان از این پس نمی خواهد درخواست پناهندگی آن ها را بپذیرد.

مقامات یونانی مرزهای خود با ترکیه را به بهترین شکل ممکن مسدود نموده اند و کسانی که از این مرزها به نحوی می گذرند با خشونت اخراج می شوند. یونان مشغول ساخت دیوارهایی در مرزهای با ترکیه است و از توپ ها و تسلیحات صوتی علیه مهاجران استفاده می نماید.

مناقشات بر سر مسئله تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا همچنان به دلیل مخالفت بعضی اعضاء حل نشده باقی مانده و همچنان با توجه به پیمان دوبلین، کشورهای مرزی این اتحادیه در معرض هجوم چشمگیر پناهجویان قرار دارند که البته در سال های اخیر به دلیل بحران کرونا از شدت آن کاسته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12370

به "فرایند اصلاح سیستم پناهندگی اروپا باز هم به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند اصلاح سیستم پناهندگی اروپا باز هم به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید