رویداد اردبیل 2023 فرصتی برای ثبت جشنواره کوچ عشایر در تقویم اکو است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایرنا/ براساس آخرین اخبار واصله، رویداد اردبیل 2023 فرصتی برای ثبت جشنواره کوچ عشایر در تقویم اکو است.

رویداد اردبیل 2023 فرصتی برای ثبت جشنواره کوچ عشایر در تقویم اکو است

حسن محمدی ادیب، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: در صورت ثبت جشنواره ملی کوچ عشایر در تقویم سلانه برنامه های سازمان مالی اکو، همه ساله جشنواره عشایر توجه سفرا، وزرا و شخصیت ها و گردشگران آن سازمان را متوجه خود خواهد نمود و زمینه بهتری برای شناساندن ظرفیت های عشایر ایران در سطح منطقه ایجاد خواهد شد.

وی افزود: مقدمات لازم برای برگزاری رویداد اردبیل 2023 و جشنواره بین المللی کوچ عشایر فراهم شده و علاوه بر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که دبیرخانه رویداد یاد شده است، بقیه دستگاه های اداری هم در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اطلاع رسانی درباره برنامه های یاد شده را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با همت شهرداری اردبیل فضاسازی و نصب تابلوها و نمادها در مبادی ورودی شهر و محل های پرجمعیت شهر اجرا شده است.

محمدی ادیب ادامه داد: سفرای کشورهای عضو اکو جز مهمانان اصلی رویداد اردبیل 2023 خواهند بود و بعضی تورهای خارجی نیز با دفاتر خدمات سفر استان اردبیل در حال رایزنی هستند و مهمانان و گردشگرانی از کشورهای مختلف در رویداد اردبیل 2023 و جشنواره عشایر حضور خواهند داشت.

نشست سفرا و فعالان مالی استان اردبیل هفتم اردیبهشت برگزار می گردد

وی در مورد برنامه های پیش بینی شده در این جشنواره گفت: طبق برنامه ریزی ها، در روز ششم اردیبهشت مهمانان خارجی جشنواره از جاذبه های گردشگری اردبیل بازدید خواهند کرد و در روز هفتم اردیبهشت نشست مالی رویداد اردبیل 2023 با حضور مهمانان خارجی و مسئولان داخلی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: همزمان با همان روز جشنواره بین المللی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان با حضور مقامات استانی شروع خواهد شد و سفرای اکو و دیگر مهمانان رویداد اردبیل 2023 در روز هشتم اردیبهشت و دومین روز جشنواره عشایر از این برنامه بازدید خواهند کرد.

محمدی ادیب با تشریح برنامه های جشنواره کوچ عشایر شرح داد: از 32 طایفه عشایر استان برای مشارکت در این جشنواره دعوت شده است. علاوه بر این و در کنار برنامه های فرهنگی و هنری جشنواره، 60 غرفه برای معرفی صنایع دستی و تولیدات عشایر زحمتکش برپا خواهد شد و بعضی دستگاه های اداری مرتبط نیز در تعدادی از غرفه ها تولیدات و توانمندی های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

بیش از 120 میلیارد ریال صنایع دستی اردبیل در تعطیلات نوروز به فروش رفت

وی با اعلام اینکه از عرضه صنایع دستی در تعطیلات نوروز سال جاری در چند نقطه از استان 120 میلیارد ریال عایدی حاصل شده، گفت: رویداد اردبیل 2023 و جشنواره کوچ عشایر، برترین فرصت معرفی و عرضه توانمندی های دستی و سنتی عشایر و روستائیان استان است و هدف از شروع رویداد در نقطه مرزی جعفرآباد، نشان دادن امنیت استان و مرزهای آن و شناساندن جذابیت های منحصر بفرد استان حتی در این منطقه ها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: هر دو رویداد، فرصت مهمی برای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری و کارآفرینی استان و جذب سرمایه گذار است و در این راستا حدود 30 فرصت سرمایه گذاری در زمینه های صنعت و گردشگری و سایر زمینه ها به شکل کتابچه ای مجازی و حقیقی و چهار زبانه تدوین شده است.

پروانه فعالیت سرمایه گذاران دارای اهلیت رایگان صادر می گردد

محمدی ادیب درباره مشوق های ارائه شده برای سرمایه گذاران هم گفت : به این منظور با دستگاه های مرتبط هماهنگ شده ایم تا پروانه فعالیت سرمایه گذاران دارای اهلیت به صورت رایگان صادر گردد و بعلاوه تسهیلات بانکی مناسبی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 26061

به "رویداد اردبیل 2023 فرصتی برای ثبت جشنواره کوچ عشایر در تقویم اکو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد اردبیل 2023 فرصتی برای ثبت جشنواره کوچ عشایر در تقویم اکو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید