زنگ خطر شروع موج ششم کرونا در فارس به صدا عایدی، اعزام تیم های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی به استهبان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از به صدا درآمدن زنگ خطر شروع موج ششم کرونا در فارس اطلاع داد و دستور اعزام سریع تیم های نظارتی این دانشگاه به استهبان را صادر کرد.

زنگ خطر شروع موج ششم کرونا در فارس به صدا عایدی، اعزام تیم های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی به استهبان

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید 19با اشاره به شرایط قرمز کرونایی در شهرستان استهبان، دستور اعزام سریع تیم های نظارتی دانشگاه به این شهرستان را صادر و اظهار کرد: ضروری است با هماهنگی و همکاری مسئولان و مدیران استهبان، دلایل افزایش ابتلا به کروناویروس در این شهرستان آنالیز و راه چاره های پیشگیری از آن ارائه گردد.

او سهل انگاری برای دریافت واکسن و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس در استان را خطری جدی برای مواجهه با موج ششم کرونا مطرح کرد و اضافه کرد: هم اکنون شهرستان استهبان در استان فارس در شرایط قرمز کرونایی به سر می برد و برای پیشگیری از توسعه آن و دوری از شرایط قرمز در استان، احتیاج به مشارکت، همکاری و همدلی بیش از پیش مردم وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست با اشاره به فرایند افزایشی مراجعه افراد مثبت و دارای علائم کروناویروس به مراکز 16 ساعته در بعضی از شهرستان ها بیان نمود: برای کنترل و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید19، علاوه بر واکسیناسیون و ایمن سازی عمومی، نظارت بیشتر مسئولان اجرایی بر رعایت اصول بهداشتی در اماکن پرتردد و پایبندی مردم به این امر اهمیت دارد.

او با اشاره به وجود خطر مواجهه با موج ششم بیماری کووید19، واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را 2 سد پیشگیرانه در برابر این تهدید برشمرد و اضافه کرد: در شرایط فعلی با توجه به سرعت انجام واکسیناسیون کروناویروس در فارس، سهل انگاری بعضی از هم استانی ها نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی پس از دریافت واکسن، بسیار نگران کننده است و در صورت تداوم این امر، باید آماده موج نو کروناویروس در استان باشیم.

او هرگونه بی توجهی و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی را زمینه ساز افزایش موارد ابتلا به این بیماری مطرح کرد و اضافه کرد: قطع زنجیره های انتقال بیماری در استان تنها با مشارکت مردم با مجموعه سلامت در جدی گرفتن این ویروس و رعایت اصول بهداشتی دست یافتنی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 15029

به "زنگ خطر شروع موج ششم کرونا در فارس به صدا عایدی، اعزام تیم های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی به استهبان" امتیاز دهید

1 کاربر به "زنگ خطر شروع موج ششم کرونا در فارس به صدا عایدی، اعزام تیم های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی به استهبان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر شروع موج ششم کرونا در فارس به صدا عایدی، اعزام تیم های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی به استهبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید