سخنگوی دولت: نرخ تورم به زیر 40 درصد رسید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سخنگوی دولت با اشاره به توجه رئیس جمهور به شرایط معیشتی و حقوق بازنشستگان تاکید نمود که دولت به هیچ وجه موافق کاهش حقوق بازنشسته ها نیست و اگر برداشتی اینچنین از لایحه برنامه هفتم توسعه شده صحیح نیست.

سخنگوی دولت: نرخ تورم به زیر 40 درصد رسید

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست خود با اشاره به برنامه دولت برای مهار تورم گفت:بر اساس گزارش اخیر مرکز آمار، روند نزولی نرخ رشد تورم ادامه داشته و تورم نقطه به نقطه خانوار های کشور که در خردادماه 1402، 42,6 درصد بوده است، در تیرماه در مقایسه با ماه قبل 3/2 درصد کاهش یافته و به زیر 40 درصد رسید.

وی اضافه نمود: این در حالی است که پرداخت تسهیلات در شبکه بانکی در سال گذشته رشد 45.3 درصدی و در سه ماهه اول 1402 نیز رشد 25.8 درصدی داشته است. حجم نقدینگی در مرداد 1392 معادل 640 هزار میلیارد تومان بود که در خاتمه شهریور 1400 این رقم به 4 هزار و 68 هزار میلیارد تومان رسید.

اجازه نمی دهیم هیچگونه تعرضی به حقوق بازنشستگان صورت بگیرد

وی در پاسخ به پرسشی درباره شرایط حقوق بازنشستگان، گفت: شخص رئیس جمهوری به شرایط معیشتی و حقوق بازنشستگان بسیار حساس است و در جلسه ای تاکید داشت که هزینه های یک فرد بازنشسته از یک کارمند شاغل بیشتر است. دولت به هیچ وجه موافق کاهش حقوق بازنشسته ها نیست و اگر برداشتی اینچنین از لایحه برنامه هفتم توسعه شده صحیح نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اطمینان می دهم اجازه نمی دهیم هیچگونه تعرضی به حقوق بازنشستگان صورت بگیرد، اظهار کرد: دولت در پی تأمین و پرداخت حقوق پایدار و متناسب بازنشستگان است؛ در عین حال کوشش خود را برای اصلاح شرایط ناترازی صندوق. های بازنشستگی به کار خواهیم بست تا شاهد تعادل منابع و مصارف در صندوق ها و ثبات و پایداری در نظام بیمه اجتماعی کشور و حل مسائل کلان مالی به وسیله خاموش کردن موتور های خلق تورم و نقدینگی باشیم.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره قیمت گذاری خودرو، گفت: هرچند مطابق صلاحیتی که مجلس شورای اسلامی به شورای رقابت داده این نهاد مستقل است، اما لازم است با هماهنگی و تعامل با نهاد هایی که مسئول مهار تورم هستند اقدام یا تصمیمی اتخاذ گردد.

وی اضافه نمود: این امر منافاتی با استقلال این نهاد ندارد، اما انتظار دولت این است که اینگونه تصمیمات یکجانبه و یکطرفه و بدون در نظر گرفتن شرایط کلی اقتصاد کشور و تحقق شعار سال برای مهار تورم اخذ نگردد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 27949

به "سخنگوی دولت: نرخ تورم به زیر 40 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی دولت: نرخ تورم به زیر 40 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید