سقوط 600 واحدی بورس آمریکا از ترس کرونا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یک روز پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط اضطراری اعلام نمود دولت آمریکا نیز شرایط اضطراری سلامت عمومی را در این کشور برقرار کرد که این مسئله بورس این کشور را 600 واحد ریخت.

سقوط 600 واحدی بورس آمریکا از ترس کرونا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در معاملات شب گذشته بورس آمریکا شاخص های بورس این کشور بدترین عملکرد را از ابتدای امسال تا به امروز به ثبت رساندند.

یک روز پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط اضطراری بین المللی اظهار داشت دولت آمریکا نیز برای سراسر این کشور شرایط فوق العاده اظهار داشت و همین امر وال استریت را منفی نموده است.

بر همین اساس شاخص داو جونز 603 واحد معادل 2.09 درصد منفی شد.

شاخص S&P500 عملکرد بهتری نسبت به داو جونز نداشت و 58.15 واحد ریخت.

بورس نزدک کامپوزیت نیز 148 واحد منفی شد.

الکس آزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، تنها کمی مانده به بسته شدن بازار اظهار داشت که شیوع ویروس کرونا یک تهدید علیه آمریکا است و به همین دلیل شرایط بهداشتی فوق العاده اظهار داشت.

وی گفت: شهروندان آمریکایی و اتباع خارجی دارای اقامت دائم در آمریکا که طی 14 روز گذشته به چین سفر نموده اند در زمان بازگشت 14 روز قرنطینه خواهند شد.

این وزیر آمریکایی تاکید نمود اتباع خارجی که اقامت دائم نداشته و یا هیچ یک از بستگان نزدیک آن ها تابعیت آمریکا ندارد و طی 14 روز گذشته به چین سفر نموده اند از ورود به آمریکا منع خواهند شد.

کارشناسان می گویند افت شدید بورس آمریکا پس از اعلام این خبر نشان دهنده نگرانی بازار نسبت به تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر تجارت جهانی است.

این ویروس چند روز مانده به شروع سال نوی چینی در این کشور شایع شد و کشور ها در کوشش هستند تا با محدود کردن سفر ها و تجارت با چین از گسترش این ویروس جلوگیری کند.

روز پنجشنبه دولت روسیه اظهار داشت که مرز های خود را با چین می بندد.

شرکت های هواپیمایی در کشور های مختلف به صورت داوطلبانه پرواز های خود با مبدا یا مقصد چین را متوقف نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2630

به "سقوط 600 واحدی بورس آمریکا از ترس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط 600 واحدی بورس آمریکا از ترس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید