ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ خودامدادی و داوطلبی در جامعه

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خواهان ترویج و توسعه فرهنگ خودامدادی و داوطلبی در شهرستان زیرکوه شد و گفت: کوشش داریم در هر خانواده یک امدادگر داشته باشیم چراکه این افراد در امدادرسانی ها نقش مستقیمی ایفا می نمایند.

ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ خودامدادی و داوطلبی در جامعه

محمدرحیم شهریاری، امروز پنج شنبه 14 آذر در جمع داوطبان هلال احمر شهرستان زیرکوه با تبریک روز جهانی داوطلب، اعلام کرد: داوطلبی در جوامع مختلف امر مهمی بوده و انسان های فرهیخته با عضویت در نهادهای مردم نهاد به دنبال انجام خدمات بشر محبت آمیز می فرایند.

وی با بیان اینکه مردم شریف ملت ایران در فعالیت های انسان محبت آمیز در داخل و خارج کشور پیشتاز هستند، گفت: در سطح کشوری بیش از دو میلیون داوطلب با جمعیت های هلال احمر همکاری دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اعلام کرد: خراسان جنوبی به لحاظ جمعیت جزو استان های کم جمعیت محسوب می گردد، اما رتبه هفتم حوزه داوطلبی را به خود اختصاص داده است.

شهریاری اضافه نمود: داوطلبین از عناصر مهم جمعیت بوده که توانایی، مهارت و آمادگی آن ها برای مقابله با حوادث نقش مهمی در کاهش تلفات دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی و غیرطبیعی به نیروهای مردمی و داوطلبی اتکا دارد، توضیح داد: امروزه پایگاه های امداد و نجات با حضور جوانان و نیروهای داوطلبی اداره می گردد.

شهریاری با اشاره به زلزله مخرب سال 76 و 91 در شهرستان زیرکوه اظهار کرد: این شهرستان یکی از بسترهای بروز حوادث طبیعی بوده که این امر بر اهمیت توان نیروی داوطلبی می افزاید.

به گزارش خبرنگاران، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: شرایط پیش رو می طلبد که جوانان با فراگیری آموزش های امدادی، در زمان بحران و حوادث منطقه ای به خود، خانواده و جامعه خدمت رسانی داشته باشند.

وی هلال احمر را حلقه اتصال بین نیازمندان و حادثه دیدگان با افراد انسان دوست و خیر دانست و گفت: در شرایطی که حوادث جاده ای به مسئله ای بزرگ در کشور تبدیل شده، توسعه زیرساخت ها باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی طی سفر یک روزه به زیرکوه، با امام آدینه و فرماندار این شهرستان ملاقات و از پایگاه های امداد و نجات بین شهری بازدید کرد.

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1252

به "ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ خودامدادی و داوطلبی در جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ خودامدادی و داوطلبی در جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید