طرز تهیه سوپ شلغم و پیاز، یک آنتی بیوتیک طبیعی و عالی!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، طبع شلغم از نظر طب سنتی گرم و مرطوب است. اگر شما از کم خونی رنج می برید، میزان قابل توجهی آهن موجود در شلغم است که باعث می گردد، این کمبود آهن را از بین ببرد. شلغم در فصل سرما به فراوانی یافت می گردد و بهترین نوع آن از اوایل زمستان تا اوایل بهار در بازار موجود است. روش های مختلفی برای پخت و مصرف شلغم وجود دارد؛ از سوپ شلغم مرغ، تا آش شلغم و شلغم پلو! در این مطلب نیز می خواهیم طرز تهیه سوپ شلغم و پیاز که یک آنتی بیوتیک طبیعی برای برطرف سرماخوردگی است را با شما در میان بگذرایم؛ پش با ما همراه باشبد.

طرز تهیه سوپ شلغم و پیاز، یک آنتی بیوتیک طبیعی و عالی!

طرز تهیه سوپ شلغم و پیاز خوشمزه و مقوی

مواد لازم
شلغم مکعبی ریز شده250 گرم
پیاز رنده شده1 عدد
هویج رنده شده1 عدد
جو پرک1/2 پیمانه
جعفری خرد شده1/2 پیمانه
نمک، فلفل و زردچوبهبه میزان لازم

دستور تهیه سوپ شلغم و پیاز، یک سوپ سرماخوردگی عالی

  • جو پرک و شلغم و هویج و پیاز را به همراه یک لیتر آب به همراه نمک فلفل و زردچوبه روی حرارت ملایم می گذاریم.
  • بعد از اینکه مواد سوپ خوب پخت و سوپ غلیظ شد، جعفری را اضافه و هم می زنیم تا خوب مخلوط گردد و حرارت را خاموش می کنیم.
  • موقع سرو سوپ را با آبلیموی تازه نوش جان کنید.

نکته: برای خوش طعم شدن سوپ می توانید از عصاره مرغ بهره ببرید. همچنین می توانید بعد از پخت سوپ نیمی از آن را میکس کنید و با نیم دیگر به صورت میکس نشده مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید تمام سوپ را هم میکس کنید. سوپ شلغم و جو و پیاز را با خامه (در صورت تمایل)، پیازچه خرد شده، آبلیمو یا روغن زیتون سرو کنید.

سخن آخر

می دانید برای مقابله با ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا چه خوراکی هایی باید بخورید؟ شما چه مواد غذایی را برای درمان سرماخوردگی امتحان نموده اید؟ یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان سرماخوردگی شلغم است. حالا اگر این شلغم را به صورت سوپ با مرغ که خودش درمان سرماخوردگی است، پیاز که یک ماده ضد عفونت، ضد ویروس و ضد التهاب است و جو پرک سرشار از فیبر و ویتامین درست کنید، یک معجون فوق العاده برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا ساخته اید. در پاسخ به این سوال که برای درمان سریع سرماخوردگی و آنفولانزا چه بخوریم همواره سوپ شلغم جز نخستین مواردی است که به ذهن افراد می رسد.

اگر بادار هستید برای پیشگیری و درمان سریع و خانگی سرماخوردگی و آنفولانزا در بارداری حتما سوپ شلغم را با پیاز، شیر، گوشت قرمز یا گوشت مرغ، جو پرک یا دانه جو تهیه کنید. (البته قبل از آن خواندن مقاله خوردن شلغم در بارداری چه فواید و عوارضی دارد؟ را به شما پیشنهاد می کنیم.) همچنین سوپ شلغم هم برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بچه ها مناسب است و هم برای کودک شما هم یک غذای بسیار مفید و مفوی است.

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. اگر به تهیه سوپ و یا آش علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه سوپ تره فرنگی و همچنین طرز تهیه آش رشته بسیار خوشمزه را نیز در انگیزه آموزش ببینید. همچنین از قلم نیاندازید نظرات و تجربیات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7359

به "طرز تهیه سوپ شلغم و پیاز، یک آنتی بیوتیک طبیعی و عالی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ شلغم و پیاز، یک آنتی بیوتیک طبیعی و عالی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید