طرز تهیه 3 مدل سس مایونز با ماست رژیمی اما خوشمزه و محشر

به گزارش مجله وبلاگ فروش، حجم بالایی از ماده اولیه سس های مایونز از روغن تشکیل شده است، روغن در کنار تخم مرغ، مقدار کمی سرکه، نمک و بعضی افزودنی های دیگر قرار می گیرد تا از ترکیب خاص آن ها، سس مایونز تشکیل گردد. از این رو بسیاری از افراد به دلیل اضافه وزن و یا چربی بالا، به دنبال ترکیب سس مایونز با ماست و دیگر ادویه ها می فرایند تا حجم چربی آن کمتر باشد. در این مطلب با ما باشید تا طرز تهیه سس مایونز رژیمی با ماست را در 2 مدل به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه 3 مدل سس مایونز با ماست رژیمی اما خوشمزه و محشر

انواع سس مایونز با ماست

سس ماست یکی از سس های رژیمی است که می تواند برای افراد زیادی کاربرد داشته باشد. این سس ها را به کسانی که در رژیم هستند و از طرفی به سس علاقه دارند توصیه می کنیم.

امروزه معمولا انواع سالادها سس های مخصوص به خودشان را دارند که همین امر باعث شده است تا سالادها طعم بی نظیری پیدا نمایند. سس ماست از آن دسته سس های کم چرب و کم کالری است که می توانید برای هر سالادی مورد استفاده قرار دهید. این سس ها علاوه بر اینکه در انواع سالاد کاربرد دارد در کنار انواع ساندویچ ها نیز سرو می گردد. سس ماست برای کسانی که می خواهند لاغر شوند و کسانی که دارای دیابت ، فشار و یا چربی خون بالا هستند نیز مناسب است. ماده اصلی این سس ها، همان طور که از اسمش پیداست ماست است.

روش اول تهیه سس مایونز با ماست

مواد لازم
روغن زیتون1/3 پیمانه
آب لیمو تازه2 قاشق غذاخوری
نمک1/2 قاشق چای خوری
سرکه سفید1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه تازه1/4 قاشق چای خوری
سیر تازه له شده2 حبه درشت
شوید خشک1 قاشق چای خوری پر
ماست3/4 پیمانه
فلفل قرمز تنددر صورت دلخواه

مراحل تهیه سس مایونز رژیمی با ماست

  • ابتدا ماست، آب لیمو ترش ، روغن زیتون، سرکه و نمک را بزنید تا کمی شکل بگیرند.
  • سپس ادویه ها و دیگر مواد را اضافه نمایید.
  • سس ماست را بعد از آماده کردن در یخچال بگذارید.
  • حدود 1 ساعت به سس ماست زمان دهید تا مزه ها با هم ترکیب گردد و سس به خوبی جا بیفتد.

روش دوم تهیه سس مایونز خانگی ساده با ماست

مواد لازم
سیر خرد شده1حبه
برگ جوان کرفس خرد شده نصف لیوان
ماست2 فنجان
پیاز عظیم 1 عدد
نمک 1 قاشق چای خوری
شکردو سوم قاشق مرباخوری

طرز تهیه سس مایونز با ماست معمولی

  • برگ کرفس، پیاز و سیر را در مخلوط کن خوب نرم کنید.
  • سپس ماست ،شکر و نمک را به آن اضافه کنید تا مخلوط یک دست گردد. سس آماده است.
  • این سس را با هر نوع سالاد یا غذا می توان مصرف کرد.
  • فقط اگر از بوی سیر خوشتون نمیاد در درجه اول توصیه میکنم با سیر دوست باشید! چرا که هم خواص فوق العاده ای داره و هم واقعا در برخی ترکیبات طعم عالی داره! بعدش اگر خیلی با خودتون کلنجار رفتید و دیدید واقعا نمی تونید سیر رو تحمل کنید، می تونید از ترکیب بالا حذفش کنید و به جاش چند پر مرزه به گشنیز و ماستتون اضافه کنید که خوش عطرش می نماید.

روش سوم تهیه سس مایونز خانگی با ماست و ارده

مواد لازم
ماست سفت 1 لیوان
ارده (شیره کنجد) یک سوم لیوان
نمک و فلفل به میزان لازم
شکر ا قاشق
لیمو تازه 1 عدد

مراحل مخلوط سس مایونز با ماست و ارده

  • ماست و ارده را با همزن خوب بزنید تا سفت و یکنواخت گردد بعد شکر و نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و آخر از همه آب لیموی تازه اضافه کنید تا غلظت سس شبیه ماست یا خامه گردد و در صورت تمایل کمی از پوست لیمو را رنده کنید و به سس اضافه کنید.
  • از این سس برای غذاهای گوشتی می توانید بهره ببرید و یا به جای مایونز با سالاد میل کنید. اضافه کردن نمک و شکر می تواند به دلخواه باشد و یا در میزان آن تغییر دهید و با چشیدن به مزه مورد نظرتان برسید.

سخن آخر

مصرف سس مایونز کم چرب به افرادی که دوست دارند خوراکی های کم کالری تر را در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشند، توصیه می گردد، اما نباید فراموش کرد هر محصول کم چربی هم دارای مقداری کالری است که اگر این میزان از دریافت کالری در طول روز نادیده گرفته گردد، به مرور زمان می تواند ابتلا به اضافه وزن و چاقی را در پی داشته باشد. بنابراین توصیه می کنیم از سس های ماست رژیمی این مطلب بهره ببرید و از سلامت و طعم آنها لذت ببرید.

شما با ماست چه سس های دیگری درست می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید. همچنین در صورت تمایل می توانید طرز تهیه سس مایونز خانگی با 4 روش آسان و حرفه ای را نیز در خبرنگاران بخوانید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11419

به "طرز تهیه 3 مدل سس مایونز با ماست رژیمی اما خوشمزه و محشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 3 مدل سس مایونز با ماست رژیمی اما خوشمزه و محشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید