دلیل عادی انگاری نسبت به کرونا در خراسان شمالی چیست؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/خراسان شمالی اپیدمیولوژیست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که چرا جامعه دچار عادی انگاری شده است با اشاره به دو علت عمده آن ها را تشریح کرد.

دلیل عادی انگاری نسبت به کرونا در خراسان شمالی چیست؟

دکتر حمید رضا شرکاء در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: یکی از دلایل رواج عادی انگاری ها در جامعه، انجام واکسیناسیون عمومی است.

وی با بیان اینکه بیش از 84 درصد مردم استان در حال حاضر نوبت اول واکسن را دریافت نموده اند، اضافه کرد: اکنون مردم انتظار دارند با تزریق واکسن کرونا بیمار نشوند و متاسفانه به این باور رسیده اند که واکسن کرونا مانع ابتلا به بیماری می گردد و این امر موجب کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی شده است.

وی ادامه داد: اما تمام متون علمی می گویند که تزریق واکسن کرونا، بستری شدن به علت ابتلا به شکل شدید بیماری و مرگ و میر ناشی از بیماری را کاهش می دهد ولی احتمال این که فرد بیمار گردد همچنان وجود دارد.

شرکاء با اشاره به اینکه در هفته گذشته آمار کسانی که علائم مشکوک داشته اند و به مراکز بهداشتی مراجعه نموده اند افزایش یافته است، تاکید نمود: این افراد یا واکسینه نشده اند و یا واکسینه شده اند و شیوه نامه ها را رعایت ننموده اند.

وی با بیان اینکه اعلام رنگ بندی های کرونایی از سوی وزارت بهداشت هم یکی دیگر از دلایل است، اضافه کرد: اکنون با تغییر رنگ قرمز کرونا به زرد و نارنجی در استان، مردم تصور می نمایند در خطر کمتری هستند در حالی که هر زمان در شرایط مشابهی قرار داشته ایم به سرعت به سمت موج نو رفته ایم و دوباره رنگ شرایط اعلام خطر کرونا در استان قرمز شده است.

وی تاکید نمود: راه حل برون رفت از بحران کرونا، پوشش گسترده واکسیناسیون و رعایت مستمر شیوه نامه های بهداشتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 15588

به "دلیل عادی انگاری نسبت به کرونا در خراسان شمالی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل عادی انگاری نسبت به کرونا در خراسان شمالی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید