غذا هایی که از ریزش مو جلوگیری می نمایند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بعضی از غذا های غنی از ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای رشد و رشد موی سالم هستند که مصرف آن ها برای رشد مو ها مفید است و از ریزش مو جلوگیری می نماید.

غذا هایی که از ریزش مو جلوگیری می نمایند

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه غذا هایی باید مصرف شوند تا به اندازه کافی از این مواد مغذی دریافت کنید. بعضی از غذا های غنی از ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای رشد و رشد موی سالم به توضیح زیر هستند:

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی بیوتین و زینک است؛ این ها مواد مغذی لازم برای رشد موی سالم هستند. تخم مرغ سرشار از پروتئین است. پروتئین عامل مهمی برای رشد و تقویت مو است.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز عبارتند از: اسفناج، ساوی، شارد، شاهی و کلم سیاه. از آنجایی که سبزیجات برگ سبز حاوی ویتامین D، آهن و ویتامین B (فولات) هستند؛ برای سلامت مو بسیار مهم تلقی می شوند.

ماهی روغنی

ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی و تن، حاوی ویتامین هایی مانند B و D هستند. افرادی که علاقه ای به خوردن ماهی ندارند می توانند از مکمل های روغن ماهی برای دریافت این مواد مغذی استفاده نمایند.

دانه های چیا

دانه چیا سرشار از پروتئین و فیبر است. حاوی اسید های چرب ضروری نیز است که به رشد مو یاری می نماید.

آووکادو

آووکادو سرشار از روغن های ضروری و بعلاوه ویتامین E است و به جلوگیری از ریزش مو یاری می نماید. یک آووکادو حاوی 20 درصد ویتامین E توصیه شده روزانه و بعلاوه فولات و ویتامین C است.

بادام

برای خوردن اندازه کافی بادام می توانید کره بادام را در برنامه غذایی خود قرار دهید. از آنجایی که بادام حاوی ویتامین E، ویتامین B و روی است، به پیشگیری و درمان ریزش مو یاری می نماید.

فلفل دلمه ای قرمز

وقتی صحبت از ویتامین C می گردد، بیشتر مردم به میوه هایی مانند نارنگی و پرتقال فکر می نمایند؛ اما فلفل دلمه ای قرمز نیز سرشار از ویتامین C است. حاوی ویتامین های B 6 و A نیز است.

میگو

در کنار پروتئین، آهن، روی، ویتامین D و ویتامین های B نیز به رشد مو یاری می نمایند. می توانید میگو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

لوبیا

لوبیا علاوه بر این که سرشار از پروتئین و فیبر است؛ حاوی روی، آهن و انواع ویتامین های گروه B نیز است. می توانید با خیس کردن لوبیاها، هضم آن ها را آسان تر کنید.

گوشت قرمز

گوشت قرمز سرشار از آهن و پروتئین است. علاوه بر این ها، روی و ویتامین B نیز دارد که از مواد مغذی مهم برای سلامت مو هستند.

چگونه می توانم بیشتر مواد مغذی لازم برای سلامت مو را مصرف کنم؟

صرف نظر از عادات غذایی خود، می توانید به راحتی ویتامین ها و مواد معدنی را که برای سلامت مو مهم هستند در رژیم غذایی خود بگنجانید.

چه بخواهید سبزیجات برگ سبز بیشتری مصرف کنید یا غذا های گیاهی مانند لوبیا و آووکادو، یا متوجه شده اید که به پروتئین احتیاج دارید و می خواهید صدف، میگو و گوشت گاو را به وعده های غذایی خود اضافه کنید، غذا های زیادی وجود دارند که حاوی مواد مغذی هستند که برای حفظ موهایتان احتیاج دارید.

اگرچه افزودن همزمان همه این غذا ها به رژیم غذایی سخت است؛ اما می توانید با ایجاد وعده های غذایی که حاوی بیش از یک غذا به طور همزمان هستند، آغاز کنید. خواه میگو را به سالاد اسفناج خود اضافه کنید یا اندازهی بادام خلال شده را روی سیب زمینی سرخ نموده فلفل بپاشید. به تدریج می توانید از ریزش مو ناشی از سوء تغذیه جلوگیری کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 18286

به "غذا هایی که از ریزش مو جلوگیری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا هایی که از ریزش مو جلوگیری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید