غنی ترین موزه حشره شناسی ایران کجاست؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رده ای از بی مهرگان که عظیم ترین گروه بندپایان را به خود اختصاص داده اند، یکی از موزه های شهر تهران را به نام خود زده اند.

غنی ترین موزه حشره شناسی ایران کجاست؟

آری این بی مهرگان که با نام کلی حشرات شناخته می شوند، در موزه هایک میرزایانس گرد هم جمع شده اند تا ما را بیش از پیش با دنیای خود آشنا نمایند.

موزه هایک میرزایانس که غنی ترین موزه جانورشناسی ایران به شمار میرود، در بدو فعالیت خود، آزمایشگاهی کوچک در وزارت کشاورزی بود. بعد ها یعنی در سال 1341 با تأسیس انستیتوی آنالیز آفات و بیماری های گیاهی، فعالیت خود را روی رده بندی حشرات متمرکز کرد.

در اینجا بهتر است یادی از مؤسس موزه هایک میرزایانس بکنیم. هایک میرزایانس حشره شناس ایرانی ارمنی تباری بود که تألیفات متعددی درباره حشره شناسی داشته است. وی که تخصص اصلی اش شناسایی و رده بندی ملخ ها بود، حشرات ایران را شناسایی و جمع آوری می کرد.

امروزه نزدیک به 4 میلیون نمونه از حشرات ایران و چند نمونه از حشرات دنیا به ویژه پروانه های عظیم نواحی گرمسیری دنیا در موزه هایک میرزایانس قرار گرفته اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: گردشبان
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 13260

به "غنی ترین موزه حشره شناسی ایران کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غنی ترین موزه حشره شناسی ایران کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید