قرنطینه شهری در مرز چین با روسیه و کره شمالی به شیوه ووهان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در پی مشاهده موارد جدید ابتلا به کرونا در شهر چینی شولان، این شهر به طور موقت به شیوه ووهان کانون اولیه این بیماری در دنیا، در قرنطینه نهاده شد.

قرنطینه شهری در مرز چین با روسیه و کره شمالی به شیوه ووهان

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی افزایش شیوع کرونا در شولان، مقامات چین این شهر شمال شرقی را که محل زندگی 700 هزار نفر است به شیوه ووهان قرنطینه کردند.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، روستاها و مناطق مسکونی آن در قرنطینه هستند و از هر خانواده تنها یک نفر یک روز در میان به مدت حداکثر دو ساعت اجازه دارد برای خرید مایحتاج زندگی خارج گردد.

این در حالی است که پیش از این مقامات پکن اعلام نموده بودند قصد دارند بعضی محدودیت های مرزی را در آستانه آمادگی برای برگزاری کنگره ملی حزب کمونیست کاهش دهند.

در مناطق مسکونی شولان تنها یک ورودی در نظر گرفته شده و خروجی فقط برای وسایل نقلیه ضروری امکان پذیر است. از ورود افرادی که ساکن آنجا نیستند جلوگیری می گردد و در صورتی که در منطقه ای موارد ابتلا دیده گردد، کسی اجازه ورود به آن و خروج را نخواهد داشت.

هفته پیش، بعد از این که خوشه ای از ابتلا مرتبط با زنی که سابقه سفر یا تماس با ویروس را نداشت، مشاهد شد این شهر در رده ریسک بالا نهاده شد. در واکنش، مقامات دستور تعطیلی موقت مکان های عمومی، مدارس و حمل ونقل عمومی را صادر کردند.

روز دوشنبه، زمانی که روزنامه چاینا دیلی این شهر را کانون جدید همه گیری در چین اظهار داشت، این محدودیت ها بیشتر شد. به گزارش این روزنامه، صدها نفر در این شهر تحت قرنطینه پزشکی قرار دارند و زندگی شاید تا هفته ها به حالت عادی بازنگردد.

این شهر که در شمال شرقی چین جایی که با روسیه و کره شمالی هم مرز است، قرار گرفته است، باعث نگرانی شده است. تصور می گردد موارد جدید ابتلا از آن سوی مرزها وارد و سپس باعث انتقال محلی ویروس شده اند.

تا به امروز در دو هفته گذشته دست کم 34 مورد ابتلا به کووید-19 در استان جیلین تشخیص داده شده است.

روز دوشنبه چین 6 مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد که 3 مورد از آن ها منشاء محلی داشتند. دو مورد در استان جیلین و یکی در هوبئی بود. کمیسیون سلامت ملی چین همچنین 17 مورد بدون علائم کروناویروس را به ثبت رساند.

تا به امروز در چین 82 هزار و 960 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان 4 هزار و 634 نفر جان خود را از دست داده اند. در دنیا هم حدود 4 میلیون و 895 هزار نفر درگیر ویروس کرونا شده اند که از این میان بیش از 320 هزار نفر قربانی شده و بیش از یک میلیون و 908 هزار نفر بهبود یافته اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4653

به "قرنطینه شهری در مرز چین با روسیه و کره شمالی به شیوه ووهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه شهری در مرز چین با روسیه و کره شمالی به شیوه ووهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید