محلات کشور محل زندگی بخش مهمی از شهروندان جامعه ایرانی است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه محلات کشور محل زندگی بخش مهمی از شهروندان جامعه ایرانی است، گفت باید با راهبردهای فرهنگی و ورزشی بتوانیم شور و نشاط اجتماعی را در محلات تقویت کنیم و زندگی با کرامتی را برای ساکنین محله فراهم سازیم.

محلات کشور محل زندگی بخش مهمی از شهروندان جامعه ایرانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی آقامحمدی در بیست و هشتمین نشست طرح تحول محلات کشور با بیان اینکه ساماندهی محلات کشور با موضوع دستگاه های خدمات رسان به نحو مطلوبی پیش می رود، شرح داد: امروز در محلات کشور سازمان های مختلفی نظیر سازمان بهزیستی، اوقاف اسلامی و کمیته امداد و سایر دستگاه های ذیربط در این حوزه هر کدام متولی گری ساماندهی محلات را برعهده گرفته اند.

آقا محمدی اضافه کرد: سازمان بهزیستی با داشتن نزدیک به هزار خانه بهزیستی در محلات کشور، خدمات مختلفی نظیر مشاوره خانوادگی، آموزش مهارتهای زندگی و آموزش های پیش از ازدواج با به کارگیری حدود سه هزار مددکار در محلات مختلف کشور ارائه می دهد.

آقامحمدی با بیان این موضوع فقر در کنار زمینه های اقتصادی، بعد فرهنگی و اجتماعی هم دارد، تاکید کرد: مساله توانمند سازی در محلات صرفا ناظر به تقویت زمینه های اقتصادی محلات نیست و در این طرح در تلاش هستیم که ساکنین محله صاحب اعتماد به نفس و انگیزه امید به آینده پیدا کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه محلات کشور باید محل نشاط، امید و آرامش ساکنین محله باشد؛ گفت: برای این هدف برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی جهت تحرک بخشی به محلات پیش بینی شده است.

وی گفت: از مهم ترین برنامه ها، برگزاری مسابقات محلات است و این مسابقات قرار است به صورت کشوری برگزار شود.

آقا محمدی شرح داد: رویدادهای فرهنگی و ورزشی همواره منبع و زمینه نشاط و شور اجتماعی است و برای همین تلاش داریم با کمک گیری از ظرفیت های شهرداری ها در حوزه اماکن ورزشی، ورزش را به صورت کلی در محلات تقویت کنیم.

آقامحمدی خاطر نشان کرد: گفت وگو و تعامل با ساکنین محله از دیگر برنامه های پیش رو در محلات کشور است و تلاش می کنیم با اطلاع رسانی به موقع نسبت به ارائه خدمات و همچنین همراه سازی مردم با طرح ها، تحول در محلات را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: واقعیت امر این است که بسکمک از طرح های ابتکاری و موثر نظیر موضوع پزشک خانواده و طرح بیمه سلامت اطلاع رسانی جدی و دقیق نشده و در این راستا در پی تقویت فرایند اطلاع رسانی در محلات با هدف اجرای پیروز تر و سریع تر برنامه ها هستیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 17383

به "محلات کشور محل زندگی بخش مهمی از شهروندان جامعه ایرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محلات کشور محل زندگی بخش مهمی از شهروندان جامعه ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید