معرفی 160 موزه فعال شهر تهران در ویژه نامه روایت تهران

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، معرفی 160 موزه فعال شهر تهران در ویژه نامه روایت تهران صورت می گیرد.

معرفی 160 موزه فعال شهر تهران در ویژه نامه روایت تهران

مهرشاد کاظمی، رئیس ستاد گردشگری شهر تهران گفت: در شماره تازه ویژه نامه روایت تهران به آنالیز 160 موزه شهر تهران پرداختیم که از جنبه های گوناگون این مراکز معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه تهران شهر موزه هاست، اضافه کرد: در مرکز نزدیک به 200 موزه قرار گرفته است که از این تعداد حدود 30 تا 40 موزه متعلق به بخش خصوصی است که برای عموم باز نیست و عمده صاحبان این موزه ها مجموعه دارانی هستند که آثار با ارزشی را در موزه خصوصی خود جمع آوری نموده اند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: از160 موزه دیگر تهران شهروندان می توانند بازدید نمایند که در این میان نیز شهرداری تهران 64 موزه و خانه موزه در اختیار دارد که شهروندان و گردشگران به راحتی می توانند از آنها بازدید نمایند.

وی در ادامه بیان نمود: نشستی با حضور مدیران موزه ها و خانه موزه های شهرداری با هدف آسیب شناسی در این حوزه در هفته جاری برگزار می گردد.

کاظمی با اشاره به مصوبه سال گذشته شورای شهر تهران مبنی بر ایجاد شورای عالی موزه ها در شهر تهران یادآور شد: نخستین جلسه این شورا با هدف نظارت بر موزه های شهرداری تهران برگزار می گردد.

وی با اشاره به نشست های تخصصی در حوزه میراث فرهنگی با حضور اساتید برجسته تاکید نمود: این نشست ها در خانه اندیشمندان و موزه دفینه درباره شرایط موزه داری و اهمیت آن در صنعت گردشگری برگزار می گردد.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران بعلاوه گفت: تور بازدید سفرای خارجی از موزه دفینه برگزار می گردد. در واقع سفرایی در این برنامه حضور دارند که آثار کشورهایشان در موزه دفینه وجود داشته و به نمایش گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: اجرای تورهای ادبی گردشگری با همکاری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بازدید رایگان از خانه موزه اخوان ثالث، خانه موزه سیمین و جلال، خانه موزه فروغ فرخزاد، خانه موزه نیما یوشیج از اول خرداد برگزار می گردد که علاقمندان می توانند برای هماهنگی و شرکت در این برنامه به شماره 09190285823 در واتساپ پیغام ارسال نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 19611

به "معرفی 160 موزه فعال شهر تهران در ویژه نامه روایت تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 160 موزه فعال شهر تهران در ویژه نامه روایت تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید