منع واردات 1400 قلم کالا از سال گذشته، دهه آینده، دهه اقتدار مالی جمهوری اسلامی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: 1400 قلم کالا از سال گذشته منع واردات گرفت که احتیاج ضرور کشور نبودند، بخش زیادی از این کالاها به غیر از کالاهای غیرضرور، اقدامات لازم برای ایجاد واحدهای صنعتی جهت فراوری آنها آغاز شده و یا در حال اجرا است و این ظرفیت درونی ایجاد می نماید.

منع واردات 1400 قلم کالا از سال گذشته، دهه آینده، دهه اقتدار مالی جمهوری اسلامی

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدرضا پورابراهیمی در سمینار کارآفرینی به مباحث مالی کشور از جمله شوک ارزی پرداخت و عنوان نمود: ایران بارها تجربه شوک ارزی را در دولت های مختلف داشته است، اما در شوک ارزی اخیر که سیاست های اشتباهی از سوی دولت صورت گرفت، باید دو مسئله صادرات بیشتر برای ایجاد منابع ارزی و مدیریت واردات را انجام می دادیم.

وی ادامه داد: 1400 قلم کالا از سال گذشته منع واردات گرفت که احتیاج ضرور کشور نبودند، بخش زیادی از این کالاها به غیر از کالاهای غیرضرور، اقدامات لازم برای ایجاد واحدهای صنعتی جهت فراوری آنها شروع شده و یا در حال اجرا است و این ظرفیت درونی ایجاد می نماید.

پورابراهیمی با بیان اینکه در کرمان ظرفیت های فوق العاده بالاتری نسبت به دیگر استانها وجود دارد، بر استفاده شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی از سرمایه گذاری ها و طرح های توسعه ای تاکید نمود و گفت: امروز شرکت ملی مس برنامه جامعی ارائه نموده که امیدوار کننده است و برنامه ریزی برای فراوری 400 هزار تن مس کاتد به عنوان یکی از اولویت های این شرکت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فروش شرکت ملی مس در نیمه اول سال جاری دو برابر شده است که این موضوع یک رکورد بوده و حرکت جدیدی را شروع نموده اند.

پورابراهیمی با تاکید بر انیکه شرکت های بزرگ در سامانه متمرکز اقلام کالاها و خدمات مورد احتیاج خود را ارائه دهند اظهار کرد: باید برنامه حمایت برای شرکت هایی که می توانند آنها را با اهداف میان مدت و بلند مدت انجام دهند، صورت گیرد و با یاری دانشگاه ها و نیروهای داخلی می توان آنها را تهیه کنیم.

وی به مجموعه اقدامات برای طرح های توسعه ای آینده که هم اکنون به آنها احتیاجمندیم اشاره داشت و گفت: یکی از ظرفیت های بزرگ کشور و به ویژه استان کرمان در حوزه گردشگری است که بخشی از آنها قبلا در قبضه دولت بود و اجازه ورود بخش خصوصی به آن داده نمی شد، اما در سفر اخیر وزیر گردشگری به کرمان مصوب کردیم تمام مراکزی که می توانند در صورت متقاضی به بخش خصوصی واگذار شوند.

پورابراهیمی در ادامه با بیان اینکه درآمدهایی که در حوزه دیجیتال می تواند شکل گیرد، چندین برابر اقتصاد بخش های دیگر است گفت: در این بخش همه باید وارد شوند، میزان منابع مورد احتیاج واحدها و احتیاج شرکت ها تعیین گردد، آن موقع است که بیکاری نخواهیم داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به پایلوت و نمونه بودن استان کرمان در بخش های مختلف اشاره داشت و بیان نمود: 6 هزار میلیارد تومان پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان در حال اجراست و نیمه دوم سال جاری فاز اول ان به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر اینکه همه ظرفیت ها در خدمت کارافرینان است تا ایرانی با توسعه و رشد مالی بالا را ببینیم بیان نمود: تحریم های مالی آمریکا علیه ایران در حال خاتمه یافتن است، دولت و مجلس و مردم باید پای کار آیند زیرا دهه آینده را دهه اقتدار مالی جمهوری اسلامی می دانیم و قطعا نیز در این راه پیروز خواهیم شد

وبلاگ راضانی: وبلاگ راضانی، یک ورزشکار که به دنبال رستگاری است

کیوسک خبری آشنا: کیوسک خبری آشنا | مجله اخبار روز جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 171

به "منع واردات 1400 قلم کالا از سال گذشته، دهه آینده، دهه اقتدار مالی جمهوری اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منع واردات 1400 قلم کالا از سال گذشته، دهه آینده، دهه اقتدار مالی جمهوری اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید