موافقت کمیسیون آموزش با تسری قانون ممنوعیت مدرسه داری برای مسئولان کشور

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با پیشنهاد تسری قانون ممنوعیت مدرسه داری برای مسئولان کشور موافقت کرد.

موافقت کمیسیون آموزش با تسری قانون ممنوعیت مدرسه داری برای مسئولان کشور

معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در سال 98، به صورت داوطلبانه بخشنامه ای را با موضعیت تعارض منافع صادر کرد که بر اساس آن اعضای شوراهای نظارت و سیاست گذاری وزارت آموزش و پرورش، نباید مدرسه راه اندازی شده داشته باشند و اگر دارند باید از سمت خود استعفا داده و کناره گیری نمایند.

بر اساس این بخشنامه و مهلتی که در آن برای اجرا داده شده بود؛ حدود 183نفر، مشمول بخشنامه شدند که یا توقف همکاری برایشان زده شد یا خودشان استعفا دادند.

بر این اساس، در حال حاضر بخشنامه تعارض منافع برای اعضای شورای نظارت شامل رؤسای ادارات، معاونین و غیره پابرجا و این محدودیت برقرار است و چندی پیش مجلس طرحی را با همین موضوع ارائه نموده است که بر اساس آن مدیران آموزش و پرورش نباید مجوز مدرسه غیردولتی داشته باشند.

به همین دلیل، سازمان مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی، خواهان تسری این محدودیت ها برای مسئولان دیگر شد تا علاوه بر مدیران آموزش و پرورش، افراد مشمول قانون رسیدگی به دارایی مقامات، که مصوبه مجلس است نیز مشمول این طرح شوند و بر این اساس آنها هم نمی توانند مدرسه غیر دولتی داشته باشند که این موضوع نیزدر کمیسیون آموزش تصویب شده و در صورت تصویب نهایی در صحن علنی مجلس، این قانون هم اعمال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 19336

به "موافقت کمیسیون آموزش با تسری قانون ممنوعیت مدرسه داری برای مسئولان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت کمیسیون آموزش با تسری قانون ممنوعیت مدرسه داری برای مسئولان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید