موزه تاریخ شهر ساری بازپیرایی می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، موزه تاریخ شهر ساری بازپیرایی می گردد.

موزه تاریخ شهر ساری بازپیرایی می گردد

مهدی ایزدی گفت: عملیات اجرایی بازپیرایی موزه تاریخ شهر ساری (عمارت کلبادی) شروع شده و در حال اجرا است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به اینکه این موزه در سال 1387 به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با سه بخش مستقل باستان شناسی، مردم شناسی و صنایع دستی راه اندازی شده، اضافه نمود: عمارت کلبادی که ساختمان مرکزی و اصلی این موزه محسوب می گردد، مربوط به اواخر دوره قاجار بوده و در سال 1377 با شماره 2148 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او با بیان این مطلب که این موزه در دو طبقه و شامل بخش های باستان شناسی، مردم شناسی و صنایع دستی است، یادآور شد: در سال 1397 طرح مطالعاتی و محتوایی موزه تاریخ ساری، با دیدگاه استفاده از شیوه های نوین نمایشی، تهیه و تدوین شده و هم اکنون عملیات اجرایی بازپیرایی موزه شروع شده است.

ایزدی توضیح داد: بازسازی بنای موزه، تکمیل و تجهیز آزمایشگاه، کارگاه بازسازی اموال فرهنگی تاریخی و انبار مواد شیمیایی، بهسازی سیستم الکتریکال و مکانیکال و تکمیل و تجهیز سیستم حفاظت الکترونیک موزه در حال اجرا است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران توضیح داد: بهسازی، ایمن سازی، تکمیل و تجهیز مخزن موزه و نیز استانداردسازی ویترین ها و شیوه نمایشی آثار از دیگر برنامه های پیش بینی شده آینده در موزه تاریخ شهر ساری است.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 20312

به "موزه تاریخ شهر ساری بازپیرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه تاریخ شهر ساری بازپیرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید