همه چیز درباره سرویسکال اوت ، راه اندازی این سرویس نیازمند همکاری جمعی است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مرتضی رحیمی، مدیرعامل پیغام رسان سروش گفت: هزینه تماس در سرویس کال اوت بسیار کمتر از ارتباط های تلفنی مشترکان اپراتورها با هم است و در صورت همکاری همه دستگاه ها با هم به زودی شاهد راه اندازی این سرویس خواهیم بود.

همه چیز درباره سرویسکال اوت ، راه اندازی این سرویس نیازمند همکاری جمعی است

گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران- علیرضا باجلان، در حال حاضر بخش بزرگی از مردم برای برقراری ارتباط های روزمره خود از پیغام رسان ها استفاده می نمایند. هرکدام از اپلیکیشن های پیغام رسان توانایی ها و امکانات خاصی دارند و خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می دهند. پیغام رسان های ایرانی نیز همگام با نرم افزارهای ارتباطی خارجی توسعه یافته و با ارائه سرویس های کاربردی به دنبال جلب نظر کاربران داخلی و خارجی هستند.

چرا وعده تلویزیون اینترنتی رایگان کام مردم را شیرین نکرد؟/ سرعت و قیمت اینترنت، دغدغه همیشگی جامعه

یکی از موضوع هایی که این روزها صحبت هایی در مورد آن مطرح شده است، برقراری ارتباط صوتی بین کاربران پیغام رسان ها و مشترکان تلفن همراه است. در همین خصوص با مرتضی رحیمی، مدیرعامل پیغام رسان سروشمصاحبه نموده ایم. در ادامه مشروح این مصاحبه را مشاهده می کنید:

خبرنگاران: با توجه به اینکه در روزهای اخیر مجدداً صحبت هایی در مورد برقراری ارتباط صوتی بین پیغام رسان ها و مشترکان اپراتورهای تلفن همراه مطرح شده است، شما ارائه چنین سرویسی را چگونه ارزیابی می کنید؟

رحیمی: در مورد سرویس کال اوت (Call out) ابتدا باید خدمات آن را به روشنی برای مردم معرفی کرد. کال اوت یعنی ارتباط به وسیله پیغام رسان با مشترکان اپراتورهای تلفن همراه. از طرفی سرویسی به نام کال این (call in) نیز وجود دارد که در آن مشترکان تلفن همراه قادر به برقراری تماس صوتی با کاربران پیغام رسان ها هستند. هزینه سرویس کال اوت بسیار کمتر از تماس صوتی در شبکه تلفن همراه است.

خبرنگاران: اکنون سرویس کال اوت در ایران راه اندازی شده است؟

رحیمی: جلسه های هماهنگی فنی در مورد راه اندازی این سرویس پیشرفت های خوبی داشته است. مصوبه مربوط به سرویس کال اوت در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسیده است. در این میان اینکه چقدر اپراتورها همکاری می نمایند یا خیر جای صحبت های زیادی دارد و باید به دقت به آن پرداخت.

خبرنگاران: مشکل برای راه اندازی این سرویس چیست؟

رحیمی: مدت زیادی نیست که راه اندازی سرویس ارتباط صوتی بین پیغام رسان ها و اپراتورهای تلفن همراه مجددا پیگیری می گردد. تقریباً دو هفته است که رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستورهایی را در این خصوص صادر نموده است. قطعاً این سیستم یک شبه راه اندازی نمی گردد و احتیاجمند کوشش شبانه روزی از سوی اپراتورها، پیغام رسان ها و نهادهای مسئول است.

خبرنگاران: آیا تنها پیغام رسان هایی با بیش از 5 میلیون کاربر قادر به استفاده از سرویس Call out هستند؟

رحیمی: پیش تر در شورای عالی فضای مجازی صحبت هایی مطرح شده بود مبنی بر اینکه سرویس کال اوت تنها در پیغام رسان هایی فعال می گردد که به صورت پیغام رسان ملی تبدیل شده باشند. پیغام رسان ملی به نرم افزاری ارتباطی اطلاق می گردد که بیش از 5 میلیون کاربر فعال داشته باشد. این پیغام رسان با نزدیک به 20 میلیون کاربر توانسته است عنوان پیغام رسان ملی را نصیب خود کند. ولی به دلیل وجود بعضی از مسائل هنوز سرویس کال اوت در آن راه اندازی نشده است.

خبرنگاران: در بحث سرویس های call out و call in، برای کاربران پیغام رسان ها این امکان مهیا است که بتوانند با هم تماس صوتی برقرار نمایند؟

رحیمی: خیر. شرایط ارتباط بین پیغام رسان ها فعلا فراهم نمی گردد. در سرویس ارتباط پیغام رسان ها با هم و با اپراتورها برعکس کال این می گردد numbering (نامبرینگ). یعنی اینکه شماره ای جدید در یکی از پیغام رسان ها به کاربر داده می گردد و شماره ای دیگر در یکی دیگر از پیغام رسان ها با او تماس می گیرد. در این زمان اپراتور باید ابتدا سرویس کال اوت را برقرار و سپس آن را تبدیل به کال این کند. اکنون بستر چنین ارتباطی در کشور فراهم نیست ولی شاید در آینده ارتباط مستقیم بین پیغام رسان ها نیز امکان پذیر گردد.

خبرنگاران: چنین ارتباطی بین کاربران پیغام رسان ها و مشترکان اپراتورها صرفاً احتیاجمند اتصال به اینترنت است؟

رحیمی: اپلیکیشن تا زمان برقراری ارتباط با اپراتور احتیاجمند شبکه اینترنت و بعد از آن دیگر ارتباط به صورت مخابراتی است.

خبرنگاران: یعنی اگر اتصال کاربر به اینترنت قطع باشد نمی تواند کال اوت کند؟

رحیمی: کاربر باید برای وارد شدن به اپلیکیشن پیغام رسان اینترنت داشته باشد. برای وصل شدن به پیغام رسان احتیاجی به داشتن سیم کارت در تلفن همراه نیست. اما برای برقراری ارتباط کال اوت (Call out) باید سیم کارت در دستگاه قرار گیرد.

خبرنگاران: در مورد کیف پول دیجیتال پیغام رسان ها نیز توضیحاتی را بیان کنید. کاربران چگونه باید هزینه ارتباط پیغام رسان با اپراتور را پرداخت نمایند؟

رحیمی: موضوع دیگری که سال هاست در بانک مرکزی پیگیری می گردد مجوز کیف پول دیجیتال سراسری است. کیف پول به این معنی است که کاربر حساب کاربری خاصی دارد و می تواند به سادگی آن را شارژ نموده و هزینه های ارتباط کال اوت را پرداخت کند. در کل استفاده از کیف پول دیجیتال راحت تر از کارت بانکی ولی امنیتش نسبت به آن کمتر است. این کیف پول فقط برای مبالغ خرد کاربرد دارد. به عنوان مثال کاربران می توانند کیف پول خود را تا 500 هزار تومان شارژ نمایند. این طور نیست که کیف پول نیز همانند کارت های بانکی شماره CV2، تاریخ انقضا و رمز خرید اینترنتی داشته باشد. در شرایط مانند هنگام بازی کردن با گوشی اگر به طور ناگهانی برای خرید امکاناتی از بازی به پول احتیاج داشته باشید لازم نیست مراحل طولانی را برای پرداخت هزینه طی کنید و با کیف پول دیجیتال خرید به راحتی انجام می گردد.

خبرنگاران: آیا تعرفه تماس از پیغام رسان ها به اپراتورها تغییر نموده یا همانگونه است که رئیس سازمان تنظیم مقررات عنوان کردند؟

رحیمی: فعلاً روی همین 25 تومان برای سرویس کال اوت توافق نظر وجود دارد.

4144/پ

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7221

به "همه چیز درباره سرویسکال اوت ، راه اندازی این سرویس نیازمند همکاری جمعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سرویسکال اوت ، راه اندازی این سرویس نیازمند همکاری جمعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید