هوش مصنوعی به یافتن موقعیت جراحی کمک می کند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در تازه ترین تحقیقات صورت گرفته، هوش مصنوعی به پزشکان ارتوپدی برای یافتن موقعیت جراحی کمک می کند.

هوش مصنوعی به یافتن موقعیت جراحی کمک می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، آکادمی Alibaba DAMO به تازگی از آخرین نتایج تحقیقات جراحی تعویض مفصل ارتوپدی به کمک هوش مصنوعی خبر داد که در طی 0.3 ثانیه بدون انجام عمل دستی توسط پزشکان، رکوردی در تعیین موقعیت جراحی قرار داده است.

براساس تحقیقات علمی Alibaba، مستقر در هانگزو، در مقایسه با جراحی های ارتوپدی سابق، هوش مصنوعی توانسته دقت در جراحی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این آکادمی گفت: نتیجه تحقیق توسط بیست و سومین کنفرانس بین المللی محاسبات تصویر پزشکی و مداخلات به کمک رایانه پذیرفته شده است.

چی ینگ، رئیس گروه هوش مصنوعی پزشکی در آکادمی گفت: ادغام هوش مصنوعی و معالجه پزشکی یک فرایند مقاومت ناپذیر است، به خصوص در زمینه تصویربرداری که در آن هوش مصنوعی در تعدادی از جهت ها و زمینه های خاص بر انسان پیشی می گیرد و به پزشکان برای بهبود کارآیی تشخیص و درمان کمک می کند.

وی ادامه داد: این فناوری به زودی در بیمارستان ها به بهره برداری خواهد رسید.

در طول بیماری همه گیر کرونا، تصویربرداری با کمک هوش مصنوعی و سایر فناوری های توسعه یافته توسط آکادمی Alibaba DAMO در بیش از 620 موسسه پزشکی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5861

به "هوش مصنوعی به یافتن موقعیت جراحی کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به یافتن موقعیت جراحی کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید