وجود جیوه و مدفوع در لوازم آرایشی تقلبی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، دنبال کردن و خرید آخرین محصولات زیبایی در بازار می تواند پرهزینه باشد. اما، آیا می توان پول خود را پس انداز کرد و در عین حال، از برترین لوازم آرایشی استفاده کرد؟

وجود جیوه و مدفوع در لوازم آرایشی تقلبی

ممکن است شما خوش شانس باشید و بعضی لوازم آرایشی را در خرده فروشی ها پیدا کنید. اما مراقب قیمت ها باشید و قیمت محصولی که از دست فروشان می خرید را در اینترنت یا بعضی مغازه ها آنالیز کنید چرا که قیمت بسیار پایین و غیر منطقی، می تواند نشان دهنده تقلبی بودن کالا باشد.

خرید چنین محصولاتی ممکن است شما را بیش از چانه زنی با مسائل دیگری روبرو کند.

این اتفاقی است که در اوایل امسال برای یک زن 47 ساله در کالیفرنیا افتاد. وی هفته ها پس از استفاده از کرم پوستی با برچسب Pond که در مکزیک خریداری نموده بود، دچار نیمه بیهوشی و اغما شده بود. معین شد که این محصول حاوی جیوه بالایی بود. طبق گزارش های منتشر شده، مقدار جیوه در خون وی 500 برابر مقدار طبیعی بود.

شرکت Pond در بیانیه ای اعلام نمود: از جیوه در محصولات خود استفاده نمی نماید. این شرکت با مقامات تحقیق در خصوص دستکاری این محصولات همکاری می نماید.

در این بیانیه آمده است: فروش نامشروع و غیر قانونی، دستکاری محصولات و فروش مجدد، از مسائل صنعت زیبایی است که مستحق توجه و آگاهی مصرف نماینده است.

خوشبختانه، بیشتر حوادث جعل مواد آرایشی یا دستکاری محصولات، جدی نیست. اما اگر از خرده فروشان معتبر خریداری نمی کنید، سخت است که بدانید دقیقاً چه چیزهایی در محصولاتی که روی صورت خود می زنید وجود دارد.

سال گذشته، مقامات لس آنجلس مقداری لوازم آرایشی تقلبی به ارزش 700،000 دلار از یک محل خرید معروف در فضای باز را کشف و ضبط کردند. این محصولات جعلی شامل مارک های پر مصرف از جمله Urban Decay ، NARS ، MAC و Kylie Cosmetics بودند.

قطعاً این مشتریان کالاهای لوکسی که انتظارش را داشتند، دریافت نکردند. در حقیقت، تحقیقات آزمایشگاهی محصولات نتایج جالبی به همراه داشت. به گزارش ABC News در لس آنجلس، این محصولات آرایشی با سطح بالایی از باکتری ها و مدفوع آلوده شده بودند.

کارآگاه ریک ایشیتانی از وزارت پلیس لوس آنجلس در پاسخ به این سؤال که چگونه مدفوع وارد لوازم آرایشی شده است، شرح داد که محصولات تقلبی تحت شرایط ایمن و بهداشتی محصولات اصلی ساخته نمی شوند.

وی به ABC News گفت: مدفوع در محصولاتی وجود دارد که در گاراژ یا حمام به طور غیر قانونی فراوری می شوند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده از مصرف نمایندگان خواست که محتاط باشند.

سخنگوی FDA گفت: محصولات تقلبی، از جمله مواد آرایشی، غیرقانونی هستند و ممکن است برای سلامت مصرف نماینده مضر باشند.

طبق گفته FDA، خطر اینجاست که محصولات تقلبی ممکن است حاوی مواد مضر یا ممنوع، فرآورده های جانبی غیرمجاز یا مواد اضافه نمودنی رنگی تأیید نشده باشند.

شرکت هایی که لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست را تهیه می نمایند، به طور جدی با محصولات جعلی مبارزه می نمایند.

دکتر اسکات واسرمن، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Cosmetic Alchemy ، سازنده Lilash و LiBrow (محصولاتی که بر روی مژه ها و ابروها استفاده می شوند)، گفت: جعل لوازم آرایشی و بهداشتی مصیبتی برای این صنعت بوده و روز به روز نیز در حال بدتر شدن است.

واسمن گفت: امنیت داخلی می تواند برای شناسایی محصولات مشکوک به تقلبی که در کانتینرهای حمل و نقل یافت می گردد، سه بار در یک ماه، استفاده گردد. و کالاهای فله ای که وارد کشور می شوند تنها مشکل نیست. اینترنت یکی دیگر از منابع جعلی است. هنگامی که Cosmetic Alchemy یک علامت تجاری محصول را به وب سایت Alibaba ارسال کرد، سایت مجبور شد 465 فهرست که محصولات جعلی این مارک را ارائه می دادند را حذف کند.

چگونه مصرف نمایندگان می توانند از خود محافظت نمایند؟

دکتر شری لیپنر، متخصص پوست و مو در شهر نیویورک، گفت: تقریباً غیرممکن است که یک مصرف نماینده میانه بتواند تفاوت بین یک محصول مارک دار و تقلبی را به خوبی تشخیص دهد.

لیپنر گفت که شما برای حفظ پوستی سالم نیازی به صرف هزینه بالا ندارید، اما اضافه نمود: برترین توصیه من خرید لوازم آرایشی و مراقبت از پوست از منابع معتبر است.

FDA به مصرف نمایندگان هشدار داد که نسبت به محصولاتی که در بازارهای کوچک یا دست فروشان فروخته می گردد، احتیاط نمایند. توصیه می نماید که بسته بندی را با دقت آنالیز کنید تا شواهدی وجود داشته باشد که احتمالاً محصول دوباره بسته بندی نشده باشد یا مجدداً مورد استفاده قرار نگرفته باشد. بعلاوه از ظاهر و بوی محصول اطمینان حاصل کنید.

اما اگر نتوانستید از آن رژلب 10 دلاری بگذرید که به وسیله دست فروشان فروخته می گردد و قیمت اصلی آن50 دلار است، و حالا باعث خارش لب های شما می گردد، لیپنر گفت: اولین قدم متوقف کردن استفاده از هر محصولی است که باعث تحریک پوست شما می گردد.

وی گفت: بیشتر بثورات پوستی کوتاه مدت است و زمانی که پوست خود را در معرض این محصولات تقلبی قرار ندهید، بهبود می یابید.

لیپنر گفت: اگر بثورات پوستی شما رو به وخامت است، دردناک شده یا تاول زده است، به یک پزشک، ترجیحا یک متخصص پوست مراجعه کنید.

منبع: فوت و فن / webmd.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 20610

به "وجود جیوه و مدفوع در لوازم آرایشی تقلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود جیوه و مدفوع در لوازم آرایشی تقلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید