وزیر خارجه فرانسه: ما مخالف اسلام نیستیم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزیر خارجه فرانسه گفت: قانون فرانسه مبتنی بر بی طرفی دولت در قبال همه ادیان است و فرانسه کشور مسامحه است و تجزیه جامعه فرانسوی و تبعیض میان شهروندان بر اساس وابستگی های مذهبی آنها، خواه مسلمان، مسیحی یا یهودی باشند را رد می نماید.

وزیر خارجه فرانسه: ما مخالف اسلام نیستیم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، اظهار کرد، جوهره فعالیت نظامی آنها که از چندین سال پیش شروع شده و همچنان در منطقه ساحل و خاورمیانه به اجرا در می آید، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است.

وی گفت، کشورش در معرض کارزار تهمت، شایعات، نکوهش و نفرتی است که سران بعضی کشورها و گروه ها با استفاده از نفوذ خود در شبکه های اجتماعی آن را راهنمایی می نمایند و به دنبال القای این مسئله به دیگران هستند که فرانسه و اروپا با اسلام مخالف هستند.

لودریان گفت، قانون فرانسه مبتنی بر بی طرفی دولت در قبال همه ادیان است و فرانسه کشور مسامحه است و تجزیه جامعه فرانسوی و تبعیض میان شهروندان بر اساس وابستگی های مذهبی آنها، خواه مسلمان، مسیحی یا یهودی باشند را رد می نماید.

وی خاطر نشان کرد: بعضی کشورها معتقدند فرانسه بر مسلمانان سخت می گیرد و بعضی مقام های سیاسی یا بعضی گروهها کوشش نموده اند تا سخنان رئیس جمهور امانوئل ماکرون را با نفوذ خود در شبکه های اجتماعی تحریف نمایند. ما اجازه نخواهیم داد آنها گمان نمایند که فرانسه ممکن است مخالف اسلام باشد.

اظهارات لودریان در حالی مطرح می گردد که پیشتر ماکرون و بعضی دیگر از مقامات فرانسه به دنبال نشر کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام(ص) اظهاراتی اسلام ستیزانه مطرح کردند که موج گسترده ای از تظاهرات در کشورهای مختلف را به همراه داشت.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8091

به "وزیر خارجه فرانسه: ما مخالف اسلام نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه فرانسه: ما مخالف اسلام نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید