پیشنهاد مقتدی صدر با نزدیک شدن به ایام محرم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایرنا نوشت: مقتدی صدر رهبر جریان صدر و حامی سیاسی فراکسیون سائرون در مجلس عراق به مناسبت نزدیک شدن ماه های سوگواری حسینی در محرم و صفر، خواستار ادامه مخالفت ها با نیروهای اشغالگر آمریکایی در عزاداری های امسال شد.

پیشنهاد مقتدی صدر با نزدیک شدن به ایام محرم

مقتدی صدر امروز (دوشنبه) در بیانیه ای متشکل از 11 توصیه درباره عزاداری های حسینی در ماه های محرم و صفر امسال به دلیل شیوع کرونا در عراق گفت: خط مشی حسینی صادقانه، در اعلام مخالفت با اشغالگران است.

وی با اعلام مخالفت با عزاداری های گسترده و حضور جمعیت زیاد در حرم های مقدس به ویژه حرمین حسینی (ع) و عباسی (ع) در کربلای معلا به دلیل همه گیری کرونا، توصیه کرد که موکب داران و عزاداران حسینی ماه محرم تا حد امکان به اطعام فقرا، تنگدستان، نیازمندان، آسیب دیدگان و آوارگان اهتمام ورزند.

افراشتن پرچم های عزاداری در اماکن عمومی و خصوصی بدون تعرض به حقوق دیگران و پوشیدن لباس مشکی به نشانه حزن و کشاندن فضای عزاداری ها به شبکه های اجتماعی از دیگر توصیه های صدر است.

ضرورت اعزام منظم و محدود عزاداران به عتبات مقدسه با مراعات پروتکل های بهداشتی و یا انجام زیارت از راه دور و در فضاهای باز از دیگر توصیه های این رهبر سیاسی در عراق است.

اعلام مخالفت با فساد و مفسدان با توجه به اینکه یکی از شعارهای اباعبدالله الحسین (ع) که در راه آن شهید شده، اصلاح است و اهتمام گسترده به دعا و عبادت در این دو ماه بخشی دیگری از توصیه های مقتدا صدر را تشکیل داده است.

صدر همچنین گفته است که شبکه های تلویزیونی نقش بزرگی در ایجاد فضای حزن و اندوه محرم و صفر و پخش خطبه های آگاهی بخش و احیای شعائر حسینی می توانند ایفا کنند.

وی در عین حال خواهان کنار گذاشتن بحث و جدل های فرقه ای و دینی و سیاسی در ماه های عزاداری محرم و صفر شد و بر ضرورت همدردی و همبستگی با همه ملت های مظلوم در جریان عزاداری ها تاکید کرده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6415

به "پیشنهاد مقتدی صدر با نزدیک شدن به ایام محرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد مقتدی صدر با نزدیک شدن به ایام محرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید