چگونه زیبا شویم و زیبا بمانیم؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بادام خواص ضد پیری فوق العاده ای دارد. نه تنها حاوی مقدار زیادی ویتامین E است (می دانید که این ویتامین جزو ویتامین هایی است که معمولاً پشت قوطی کرم ها و لوازم آرایشی از آن نام می برند)، بلکه مقدار زیادی اسید چرب هم دارد که به نرم کردن پوست یاری می نماید. بعلاوه حاوی آنتی اکسیدان سلنیم است. اما حواس تان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که دارای خواص زیبایی و آرایشی فراوانی است، اما مقدار کالری بالایی دارد و ممکن است باعث چاقی گردد.

چگونه زیبا شویم و زیبا بمانیم؟

چگونه زیبا شویم و زیبا بمانیم؟

نویسنده: شیرین هدایتی

جوان تر به نظر بیایید:

بادام خواص ضد پیری فوق العاده ای دارد. نه تنها حاوی اندازه زیادی ویتامین E است (می دانید که این ویتامین جزو ویتامین هایی است که معمولاً پشت قوطی کرم ها و لوازم آرایشی از آن نام می برند)، بلکه اندازه زیادی اسید چرب هم دارد که به نرم کردن پوست یاری می نماید. بعلاوه حاوی آنتی اکسیدان سلنیم است. اما حواس تان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که دارای خواص زیبایی و آرایشی فراوانی است، اما اندازه کالری بالایی دارد و ممکن است باعث چاقی گردد.

ناخن هایی محکم داشته باشید:

با خوردن پروتئین می توانید به ناخن های تان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می گردد. سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات منبع غنی از پروتئین هستند.

موهایی براق داشته باشید:

مواد غذایی که حاوی اندازه زیادی ویتامین B هستند، برای براق تر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین B در تخم مرغ، شیر، سبزیجات و گوشت مرغ یافت می گردد. سیلیکا هم در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار مؤثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه ی لوبیا منابع اصلی این ماده ی معدنی به تعداد می فرایند.

خشکی پوست تان را از بین ببرید:

ماهی به شما در این زمینه یاری زیادی می نماید. ماهی (بخصوص ماهی های چرب مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا 3 است که به مرطوب کردن و تقویت پوست یاری می نماید.

چین و چروک پوست تان را رفع کنید:

ویتامین C سازنده ی کولاژن بوده و به راستی در رفع کردن و از بین بردن چین و چروک مؤثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به شمار میرود، چون تقریباً صد در صد این ویتامین را در خود دارد. ویتامین C اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد، که یکی از این تأثیرات یاری به ساختن کولاژن است. وقتی بدن تان اندازه بیشتری از کولاژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کشش بیشتری پیدا نموده و چین و چروک راحت تر از بین می فرایند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.

آفتاب سوختگی را درمان کنید:

اگر به خاطر زیر آفتاب ماندن، پوست تان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه های خوشمزه حاوی اندازه زیادی ویتامین E هستند. این ویتامین به رفع کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی یاری می نماید. بعلاوه با افزایش قابلیت کشسانی پوست، در از بین بردن چین و چروک هم مؤثر است.

دندان هایتان را سفید تر کنید:

همه ی ما می دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه دار شدن دندان ها می شوند. اما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغییر رنگ و سفید تر کردن دندان ها یاری می نمایند؟

گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید:

هیچ کس دوست ندارد که زیر چشم هایش گود رفته و سیاه گردد، اما اگر به این شرایط دچار شده اید، از ویتامین C به همراه آهن بهره ببرید. این دو ماده با یکدیگر مؤثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گود رفتگی زیر چشم هستند. از سینه مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین C) بهره ببرید.

پوست تان را براق تر کنید:

برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوست تان آب بخورید. ممکن است تا به حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث مرطوب شدن پوست تان می گردد.

از سرطان پوست پیشگیری کنید:

گوجه فرنگی در این زمینه بسیار مؤثر است، چون حاوی سه آنتی اکسیدان مهم ضد سرطان است: بتاکاروتن، ویتامین C و لیکوپن. گوجه فرنگی را به هر شکلی می توانید بهره ببرید: خام، پخته یا حتی به شکل سس. اگر می خواهید جذب لیکوپن را در بدن تان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در میزان کمی روغن زیتون بپزید.

منبع: نشریه 7 روز زندگی تعداده 83

منبع: راسخون
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 14445

به "چگونه زیبا شویم و زیبا بمانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه زیبا شویم و زیبا بمانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید