کرونا در اروپا، از ابتلای همسر رئیس جمهور اوکراین تا هزینه 3.4 تریلیون یورویی اروپا برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا از لغو بسیاری از برنامه های رئیس جمهور اوکراین به دلیل ابتلای همسرش به کرونا و هزینه اقتصادی بالای اروپا برای مقابله با این بحران حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از ابتلای همسر رئیس جمهور اوکراین تا هزینه 3.4 تریلیون یورویی اروپا برای مقابله با کرونا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با وجود کاهش محدودیت های ضد کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی اما این بحران همچنان به چالشی حل نشده در این اتحادیه باقی مانده است.

دانمارک مرزهای خود را بر روی گردشگر های اروپایی باز می نماید

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که کشور دانمارک چهارمین معبر مرزی خود را بر روی گردشگر های اروپایی باز می نماید. از روز دوشنبه گردشگر هایی از جمله از کشور آلمان می توانند دوبره به دانمارک سفر نمایند.

کلایس راینهاردت، رئیس انجمن فدرال پزشکان آلمان هم با توجه به بحران کرونا بهبود مکانیسم مقابله با بحران را درخواست نموده است.

وی در این باره به خبرگزاری آلمان گفته است: اکنون باید از زمان استفاده کنیم تا بتوانیم به خوبی از شعله ور شدن مجدد بحران کرونا جلوگیری نموده و برای مقابله با بیماری های همه گیر آینده آماده شویم. به گفته وی این بحران نشان داده است که شبکه های تنگاتنگ اروپایی و هماهنگی بسیار ضرورت دارد.

هزینه 25 درصد بازده اقتصادی اروپا برای مقابله با بحران کرونا

معاون رئیس کمیسیون اروپایی هم اعلام نموده که اتحادیه اروپا از قدرت اقتصادی کافی برای غلبه بر عواقب بحران کرونا برخوردار است.

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه تا به حال حدود 3.4 تریلیون یورو را در مبارزه با بحران کرونا هزینه نموده اند. این برابر با حدود 25 درصد بازده اقتصادی اتحادیه اروپا است.

فرانسه مرزهای خود را می گشاید

فرانسه هم اعلام نموده که می خواهد از اول جولای مرزهای خود را بر روی کشورهایی که عضو منطقه شنگن نیستند هم به صورت تدریجی باز کند.

دولت فرانسه همچنین از لغو کنترل های مرزی برای مقابله با شیوع کرونا از روز شنبه خبر داده و اعلام نموده که از این نقطه زمانی شهفرایندان همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن می توانند بدون محدودیت دوباره به فرانسه سفر نمایند. تنها استثنائاتی برای اسپانیا و انگلیس در نظر گرفته شده است.

یک روزنامه آلمانی هم با استناد به اعلام وزارت بهداشت آلمان خبر داده است که از حدود 2 میلیارد ماسک خریداری شده توسط دولت آلمان تازه 600 میلیون به آلمان رسیده است. بخشی از این 600 میلیون ماسک هم هنوز به مصرف نمایندگان تحویل داده نشده و در مرحله آزمایش و کنترل کیفیت قرار گرفته است.

کشور ترکیه هم از افزایش روزانه موارد ابتلا به کرونا حدود 2 هفته بعد از کاهش تدریجی محدودیت های کرونایی در این کشور خبر داده است.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع مجدد کرونا در اروپا

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام نموده که بحران کرونا همچنان در راستا صعود قرار گرفته است. مایک رایان از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی بخصوص از صعود این بیماری در کشورهای جنوبی جهان خبر داده است.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی همچنین کشورهای اروپایی را مناطق ایمنی ندانسته و اعلام نموده که این ویروس دوباره می تواند در این اتحادیه شیوع پیدا کند.

رایان همچنین گفته است که این بیماری در هر کشوری که کاهش تدریجی محدودیت ها را در پیش گرفته می تواند دوباره ظاهر گردد و این غافلگیر نماینده نبوده و لزوما موج دوم کرونا نیست.

لهستان مرزهای خود را بر روی گردشگر های اروپایی می گشاید

کشور لهستان هم از روز شنبه مرزهای خود را بر روی مسافران از کشورهای اروپایی باز می نماید. این قاعده فعلا برای کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نامعتبر است چرا که به زعم دولت لهستان در بعضی کشورها و بخصوص در آمریکای لاتین و آمریکای شاقتصادی شرایط همچنان نگران نماینده است.

در لهستان تا به حال بیش از 28 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 1222 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

ابتلای همسر رئیس جمهور اوکراین به کرونا

اولنا زلنسکی، همسر رئیس جمهوری اوکراین به تازگی بیان کرد که نتیجه آزمایش کرونایش مثبت بوده اما نتیجه آزمایش همسر و دو فرزندش منفی است.

وی روز آدینه در صفحه فیس بوک خود نوشت: امروز نتیجه مثبت آزمایش کرونای خود را دریافت کردم که خبری غیرمنتظره بود؛ به ویژه به این خاطر که من و خانواده ام همچنان از تمامی قوانین از جمله گذاشتن ماسک، پوشیدن دست کش و تماس حداقلی با افراد پیروی می کنیم.

در پی این رویداد، سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری اوکراین بیان کرد که دیدار های حضوری ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهوری این کشور در روزهای آینده لغو شده است.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین همچنین اعلام نموده که سفرهای کاری رییس جمهوری به خارج از پایتخت نیز لغو شده و وی در گردهمایی های عظیم شرکت نخواهد کرد.

استقبال سرد دانش آموزان از بازگشایی مدارس در مجارستان

در مجارستان هم با وجود اینکه مدارس از 2 ژوئن بازگشایی شده است اما دانش آموزان کمی در کلاس های درس حاضر می شوند. بر اساس آمارها از حدود 1.2 میلیون دانش آموز در این کشور تنها 30 هزار تا 36 هزار نفر روزانه به مدرسه می فرایند.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

جدیدترین آمارهای منتشر شده در اروپا حاکی از آن است که تا به حال در انگلیس حدود 292950 نفر به کرونا مبتلا شده و 41481 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 290289 نفر به کرونا مبتلا شده و 27136 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 236305 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 34223 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 187251 نفر به کرونا مبتلا شده و 8863 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

بر اساس آمارهای رسمی در فرانسه هم تا به حال 156287 نفر به کرونا مبتلا شده و 29374 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4971

به "کرونا در اروپا، از ابتلای همسر رئیس جمهور اوکراین تا هزینه 3.4 تریلیون یورویی اروپا برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از ابتلای همسر رئیس جمهور اوکراین تا هزینه 3.4 تریلیون یورویی اروپا برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید