کرونا در اروپا، از ابتلای وزیر بهداشت کرواسی تا نابرابری های بیشتر در جامعه آلمان

به گزارش مجله وبلاگ فروش، جدیدترین اخبار کرونا از اروپا از ابتلای وزیر بهداشت کرواسی به این بیماری و افزایش نابرابری های اجتماعی در جامعه آلمان در دوران بحران کرونا خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از ابتلای وزیر بهداشت کرواسی تا نابرابری های بیشتر در جامعه آلمان

با ما سفر کنید و با تور اروپا بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب مالی، سیاسی و اجتماعی گسترده تری به بار می آورد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

افزایش نابرابری های اجتماعی در جامعه آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که بحران اروپا نابرابری های اجتماعی در جامعه آلمان را تشدید نموده است. این آنالیز که توسط انستیتو هانس بوکلر صورت گرفته است نشان می دهد که نابرابری های درآمدی در آلمان در دوران بحران کرونا افزایش پیدا نموده است.

ابتلای روزانه بیش از 22 هزار نفر در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای حدود 22609 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد و 251 نفر هم در این دوره زمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

افزایش سرعت شیوع کرونا در مجلس آلمان

از شروع بحران کرونا تا به حال حدود 89 مورد ابتلا به این ویروس در بین نمایندگان مجلس آلمان ثبت شده است. بر اساس گزارش منتشر شده در این باره سرعت شیوع کرونا در مجلس آلمان اخیرا به طرز چشمگیری افزایش داشته است. در حالی که بین اواخر ژانویه و خاتمه سپتامبر تنها 37 مورد ابتلا در مجلس وجود داشته تعداد آن ها در اواخر اکتبر به 55 مورد رسیده و از آن موقع 34 مورد دیگر به تعداد مبتلایان اضافه شده است. از اوایل اکتبر قانون استفاده اجباری از ماسک در مجلس آلمان برقرار شده است.

اعتراضات گسترده خشونت بار علیه محدودیت ها در برلین

رسیدگی به قانون محافظت در برابر بیماری های عفونی در مجلس آلمان (بوندِس تاگ) در روز چهارشنبه، 18 نوامبر با اعتراضات گروه های گوناگون مخالف محدودیت های کرونایی برگزار گردید. این قانون توسط مجلس تصویب شد.

در این طرح قانونی تدابیری برای محافظت در برابر بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

احزاب مسیحی و سوسیال دموکرات که دولت ائتلافی را تشکیل می دهند، بار دیگر تاکید کردند که با تصویب این قانون، مقابله با کووید19، بیماری ناشی از کرونای جدید (سارس کوو2) بر مبنای حقوقی مطمئن تری صورت می گیرد.

در این قانون آمده است که محدودیت ها باید توجیه پذیر و برای مدت زمان مشخصی باشند.

احزاب اپوزیسیون، بعضی انجمن های تجاری و وکیلان معتقدند که قانون محافظت در برابر بیماری های عفونی بیش از حد حقوق اساسی شهروندان را محدود می نماید، به همین دلیل خواستار مشارکت بیشتر مجلس های ایالتی و فدرال در تصویب مقررات کرونایی هستند.

تصویب این لایحه قانونی با اعتراضات گسترده ای در برلین روبرو شد. این اعتراضات از صبح روز گذشته شروع شده و تا نیمه های شب ادامه داشت. این اعتراضات در نزدیکی مجلس آلمان و دفتر رئیس جمهوری برگزار گردید و معترضان به اصول و قواعد کرونایی پایبند نبودند. پلیس علیه معترضان از ماشین آب پاش استفاده کرد.

بیش از 34 هزار ابتلای روزانه در ایتالیا

نهادهای بهداشتی ایتالیا هم شب گذشته از ابتلای 34283 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع دادند. شمار موارد مرگ کرونایی در 24 ساعت دراین کشور هم به 753 مورد رسیده که بالاترین میزان مرگ کرونایی روزانه از اوایل آوریل بوده است.

بیش از 19 هزار ابتلای روزانه در انگلیس

در انگلیس هم در 24 ساعت گذشته 19609 نفر به کرونا مبتلا شده و 529 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در فرانسه هم در 24 ساعت 28383 نفر به کرونا مبتلا شده و 425 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

ابتلای وزیر بهداشت کرواسی به کرونا

ویلی بروس وزیر بهداشت کرواسی هم به کرونا مبتلا شد. وزارت بهداشت این کشور روز پنج شنبه خاطرنشان کرد که بروس تب دارد اما حال عمومی اش خوب است.

کشتار راسوها وزیر دانمارکی را از کار بیکار کرد

پس از کشف یک ویروس جهش یافته کرونا بین راسوهای سفید پرورشی در دانمارک، دولت دستور معدوم سازی میلیون ها سمور را صادر کرد. این تصمیم که فاقد مبنای قانونی بود، برای وزیر کشاورزی گران تمام شد. او پوزش خواست و کناره گیری کرد.

به این ترتیب وزیر کشاورزی دانمارک در پی جنجال ناشی از کشتار میلیون ها راسو استعفا کرد. علت امر، اعتراض مجلس به قلع و قمع عمومی راسوها و عدم توجه به جداسازی و حفظ حیوانات سالم بود. سوال احزاب چپ حامی دولت اقلیت این بود که طبق چه ماده قانونی، راسوهای پرورشی غیر آلوده نابود شدند.

وگس ینسن وزیر کشاورزی دانمارک که تنها دستور نخست وزیر را اجرا نموده بود، روز چهارشنبه در گفت وگویی تلویزیونی از این اقدام عذرخواهی کرد و از تسلیم استعفایش اطلاع داد.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در فرانسه 2065138 نفر به کرونا مبتلا شده و 46698 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1542467 نفر به کرونا مبتلا شده و 42039 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1430341 نفر به کرونا مبتلا شده و 53274 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 1272352 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 47217 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 86068 نفر به کرونا مبتلا شده و 13538 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8401

به "کرونا در اروپا، از ابتلای وزیر بهداشت کرواسی تا نابرابری های بیشتر در جامعه آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از ابتلای وزیر بهداشت کرواسی تا نابرابری های بیشتر در جامعه آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید