کرونا، ریاضی نهفته در آشپزخانه ها را نمایان کرد ، بازی، ریاضی، آشپزی!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یادگیری ریاضیات تنها به کلاس های درس محدود نمی گردد و آشپزخانه هم می تواند فضایی برای آشنایی با شیرینی های این علم باشد.

کرونا، ریاضی نهفته در آشپزخانه ها را نمایان کرد ، بازی، ریاضی، آشپزی!

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، از آنجایی که کاربرد علوم مختلف در زندگی روزمره یکی از سوالات پرتکرار و همیشگی محصلان در کلاس های درس است بر آن شدیم تا بخشی از کاربرد های علوم گوناگون را به تفکیک مطرح کنیم. این قسمت یادگیری ریاضیات بدون کلاس و معلم!

در بحران شیوع بیماری کرونا والدین نگران بچه ها خود هستند و تعطیلی مدارس یک ناراحتی عظیم برای بچه ها است. هنگامیکه والدین از بچه ها پشتیبانی نموده و برای یادگیری آن ها برنامه هایی درنظر می گیرند، می تواند فرصتی را برای والدین و بچه ها به همراه داشته باشد تا سوال نمایند، فکر نمایند و با هم در فعالیت های روزانه ریاضی یاد بگیرند.

بیشتر تجربیات و تحقیقات ما باعث شده به طور فزاینده ای متقاعد شویم که تغییر عقیده مردم درباره ریاضیات تاثیر خود را بر اعتماد به نفس آن ها در یادگیری ریاضیات داشته است. صرف نظر از اینکه شما به شخصه با ریاضی راحت هستید یا دوست دارید که احساس ریاضیاتی کودک خود را بهبود ببخشید، اکنون فرصت خوبی برای هر دو نفر شماست تا از ریاضیات لذت برده و درباره ریاضیات اتفاق های اطرافتان فکر کنید.

بازی با تاس

بازی های ساده با تاس بسیار قدرتمند هستند. یک معلم ریاضی می گوید: اینکه بازی با تاس چقدر مهارت با ارزشی است را دست کم نگیرید. زیرا باعث می گردد بچه ها بطور اتوماتیک بدون اینکه نقطه ها را بشمارند، عدد را تشخیص دهند. در مرحله بعد، وقتی کودک شما عدد یک تاس را بدون شمردن نقاط گفت؛ تاس دیگری به او بدهید تا اعداد تاس ها را باهم جمع کند.

آشپزی با ریاضی

آشپزی کردن کودکتان در کنار شما فعالیت ریاضیاتی قدرتمندی است. در سال های ابتدایی زندگی بچه ها، شما می توانید به آن ها یاری کنید تا مقادیر مختلف کسر را تشخیص دهند و اندازه پیمانه ها را با یکدیگر مقایسه نمایند. همانطور که بچه ها عظیم می شوند، سعی کنید برخی از پیمانه ها را کم کنید و از کودکتان بخواهید کسر جدیدی بسازد. مثلا به او بگویید فقط یک چهارم پیمانه داری چگونه می توانی آنرا یک دوم کنی؟

یک فرصت خوب برای تمرین عملیات کسری، عظیم یا کوچک کردن دستورالعمل است. یک دستور غذا برای 4 نفر پیدا و سعی کنید بفهمید که چه مقدار ماده برای 2 نفر مورد احتیاج است یا برای سخت تر شدن می توانید دستوری برای 4 نفر پیدا کنید، اما آنرا به اندازه 6 نفر درست کنید.

کاربرد های عملی کسر ممکن است حتی به بچه ها یاری کند متوجه نباشند که کار ریاضیاتی انجام می دهند؛ اما بدانید که شما در حال ایجاد تسلط بر مفاهیم در آن ها هستید.

سایر مفاهیم ریاضی را می توان به راحتی در مکالمه ها قرار داد تا بچه ها از مهارت های ذهنی ریاضی یا استدلالی خود استفاده نمایند که در ریاضیات گاهی اوقات مورد استقبال قرار نمی گیرد. همچنین می توانید درباره نسبت بحث کنید. برای مثال، وقتی در حال درست کردن شیرکاکائو هستید، می توانید درباره اینکه چقدر سس یا پودر شکلات با به شیر اضافه کنید تا آن را شیرین تر یا تلخ تر کنید، حرف بزنید.

داستان های ریاضی، شکل، الگو

وقتی بیرون از خانه قدم می زنید یا سرگردانید، می توانید به دنبال الگو ها بگردید و با بچه ها خود درباره قوانین الگویی که قدم بعدی را معین می نماید، صحبت کنید. این زمان می تواند موقعیت بسیار خوبی برای خواندن داستان هایی با مضمون ریاضی باشد.

مسائل ریاضیاتی آنلاین

شما می توانید به وب سایت Fractions Talks، تحت سرپرستی یک معلم ریاضی و دانشجوی دکتری مراجعه کنید. بخش Manipulatives وب سایت روشی معین برای مشخص مقدار کسری ارائه می دهد یا وبسایت Cool Math for Kids به شما اجازه می دهد تا از الگو هایی برای کشف کسر نشان داده شده در تصویر روی سایت پیدا کنید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4957

به "کرونا، ریاضی نهفته در آشپزخانه ها را نمایان کرد ، بازی، ریاضی، آشپزی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، ریاضی نهفته در آشپزخانه ها را نمایان کرد ، بازی، ریاضی، آشپزی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید