یک اقامتگاه بوم گردی در بوانات افتتاح شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوانات از افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی هم زمان با ایام دهه فجر اطلاع داد.

یک اقامتگاه بوم گردی در بوانات افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، حسین پوراسد با اعلام این خبر گفت: اقامتگاه بوم گردی هرمنگان در بافت تاریخی جیان ، با زیربنای 200 متر مربع و سرمایه اولیه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در چهارمین روز از ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری فارس، نماینده مردم آباده بوانات خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس، فرماندار و معاونین او و جمعی از مسئولان و مردم شهرستان افتتاح شد.

پوراسد ادامه داد: این اقامتگاه دارای تعداد هفت اتاق با ظرفیت اقامت 30 نفر را دارد.

او اضافه نمود: با راه اندازی این اقامتگاه زمینه اشتغال هشت نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

بنابراین گزارش، بافت قدیم جیان بوانات با مساحت بیش از 31 هکتار است. همجواری این بافت با رودخانه بزرگ بوانات و احاطه شده در دشت و مزارع و باغات و همچنین با قدمت 8هزار ساله هرمنگان به عنوان یک اکوموزه کم نظیر است و دارای ویژگی منحصر به فرد گردشگری است. از نظر صنایع دستی نیز آهنگری، گیوه دوزی، نمد اقتصادی و مهم تر از آن صنعت قالی بافی ارزش دنیای دارد که تعدادی از تولیدات فرش روستا، زینت بخش موزه های دنیا است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2708

به "یک اقامتگاه بوم گردی در بوانات افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اقامتگاه بوم گردی در بوانات افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید