300 واحد تولید صنایع دستی در استان زنجان فعالیت می کنند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، محمود علی محمدی در گفتگو با خبرنگاران از فعالیت 300 واحد صنایع دستی در استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: این استان به لحاظ تنوع صنایع دستی در کشور برتر است و فروش خوبی را در دارد.

300 واحد تولید صنایع دستی در استان زنجان فعالیت می کنند

وی با بیان اینکه 80 رشته صنایع دستی در استان زنجان بسیار فعال است، گفت: زنجان در بحث فلزکاری جزو شش استان برتر کشور است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، به بیمه صنعتگران در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: 70 درصد بیمه صنعتگران را دولت و 30 درصد را خود صنعتگران تقبل می کنند و این اداره کل به بحث بیمه صنعتگران بسیار اهمیت می دهد.

علی محمدی تأکید کرد: هنرهای سنتی و صنایع دستی استان زنجان از جنبه های مختلفی چون قدمت و اصالت، جنبه اقتصادی و فرهنگی موردتوجه است.

وی افزود: برخی از صنایع دستی استان زنجان همچون چاقو از قدمت شش هزارساله برخوردار هستند و این امر بیانگر اصالت صنایع دستی است، بنابر این باید به بیمه صنعتگران توجه شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، یادآور شد: در بحث بیمه به صورت میدانی راستی آزمایی ها در حال انجام است و سازمان تأمین اجتماعی هم در حال بازدید از کارگاه ها است.

علی محمدی افزود: انحراف بیمه ای استان زنجان در زمینه صنایع دستی پایین است و امیدواریم با اتمام راستی آزمایی به صورت ملی مجوز بیمه جدید ابلاغ و بیمه دوباره انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر در زمینه بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان زنجان هیچ گونه مسئله ای وجود ندارد و افرادی که درخواست بیمه دارند، بیمه آنها بر اساس شرایط انجام می شود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3081

به "300 واحد تولید صنایع دستی در استان زنجان فعالیت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 واحد تولید صنایع دستی در استان زنجان فعالیت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید