آمریکا وزیر کشور کوبا را تحریم کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران : وزارت خزانه داری آمریکا روز آدینه تحریم هایی را علیه کوبا بیان کرد و طی آن وزیر کشور کوبا را به اتهام نقض جدید حقوق بشر به لیست تحریم های خود افزود.

آمریکا وزیر کشور کوبا را تحریم کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، تحریم جدید آمریکا علیه وزیر کشور کوبا، تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که واشنگتن کوبا را به لیتس کشورهای حامی تروریسم بازگرداند.

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا، وزارت کشور کوبا و لازارو آلبرتو آلوارز وزیر کشور کوبا هر دو تحت قانون بازخواست حقوق بشر ماگنیتسکی، به لیست تحریم های آمریکا افزوده شدند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده بامداد سه شنبه گذشته نیز با صدور بیانیه ای اطلاع داد که نام کوبا را به دلیل حمایت مکرر آن از اقدامات تروریسم بین المللی و پناه دادن به تروریست ها، مجدداََ به لیست کشورهای حامی تروریسم اضافه نموده است.

وبگاه این وزارتخانه در بیانیه ای به نقل از مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نوشت: دولت ترامپ از ابتدا روی مقابله با مداخله [کوبا] در ونزوئلا و دیگر بخش های نیم کره غربی و جلوگیری از رسیدن منابع به رژیم کاسترو تمرکز نموده بود، [منابعی] که آنها را برای سرکوب مردمش در داخل استفاده می کرد.

بعد از سخنان سال 2015 باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا و اعلام عادی سازی روابط واشنگتن با هاوانا بود که وزارت خارجه ایالات متحده، کوبا را از فهرست حامیان تروریسم خارج نموده بود. دولت آمریکا در سال 1982 در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان برای اولین بار کوبا را در لیست تروریسم قرار داده بود.

در پی توافق بین آمریکا و کوبا در دولت اوباما و تعهد هاوانا به انجام اصلاحات سیاسی و اجتماعی در کوبا، واشنگتن تحریم های مالی، محدودیت های رفت و آمد و تجارت بین دو کشور را برطرف کرد و سفارت آمریکا در کوبا را بعد از چند دهه تعطیلی، بازگشایی کرد و باراک اوباما در سال 2016 به کوبا رفت.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور، دولت آمریکا مواضع تندی علیه کوبا اتخاذ کرد و بار دیگر به تشدید فشارهای سیاسی، مالی و تهدید نظامی علیه کوبا روی آورد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9585

به "آمریکا وزیر کشور کوبا را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا وزیر کشور کوبا را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید