آنتونی بلینکن در یک قدمی تصدی ریاست وزارت خارجه آمریکا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، گزینه پیشنهادی جو بایدن برای تصدی وزارت خارجه آمریکا برای تایید صلاحیت در سنا مسیری هموار در پیش دارد.

آنتونی بلینکن در یک قدمی تصدی ریاست وزارت خارجه آمریکا

به نقل از خبرگزاری رویترز، با رای مثبت کمیته روابط خارجی سنا به انتصاب آنتونی بلینکن، این دیپلمات حرفه ای تنها یک گام دیگر با وزارت خارجه آمریکا فاصله دارد.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز گذشته رای مثبت خود را نسبت به انتصاب بلینکن به مقام وزیر خارجه دولت جو بایدن اعلام نمود. با این اوصاف انتظار می رود روز سه شنبه سنای آمریکا صلاحیت وی را برای راهنمایی دستگاه دیپلماسی آمریکا تایید کند.

بلینکن توانست 15 رای مثبت کمیته روابط خارجی سنا را در برابر 3 رای مخالف کسب کند. با توجه به اینکه هیچیک از سه رای مخالف به گزینه وزارت خارجه بایدن از سوی نمایندگان جمهوری خواه نبوده، انتظار می رود بلینکن امروز با جلب حمایت قاطع سناتور های هر دو حزب تائید صلاحیت گردد.

سناتور های آمریکایی می خواهند هر چه زودتر کرسی های خالی سیاست خارجی و امنیت ملی کشور پر گردد. در حال حاضر دانیل اسمیت، مدیر سابق انستیتوی خدمات خارجی (FSI) به عنوان سرپرست وزارت خارجه آمریکا خدمت می نماید.

بلینکن از معتمدین بایدن به حساب می آید و پیش از این توانسته رای اعتماد خود را از سنا بگیرد. او در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان دیپلمات شماره 2 آمریکا مشغول به خدمت بود.

مجلس سنای آمریکا در حال حاضر در کنترل دموکرات ها قرار گرفته است و بعید به نظر می رسد بلینکن پس از این برای دریافت کلید وزارت خارجه آمریکا دشواری دیگری پیش رو داشته باشد.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9828

به "آنتونی بلینکن در یک قدمی تصدی ریاست وزارت خارجه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتونی بلینکن در یک قدمی تصدی ریاست وزارت خارجه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید