اراده لازم برای برخورد با صنایع آلاینده وجودندارد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - نماینده مردم تبریز در مجلس می گوید روان آب ها و آب های زیرزمینی کشور به وسیله صنایع در حال آلوده شدن است و هر بار هم که محیط زیست می خواهد در این زمینه اقدامی انجام دهد با فشارهایی روبه رو می گردد یا آنکه با اتفاقات عجیب رو به رو می گردد.موضوع حفاظت محیط زیست و تقید به استانداردهای بین المللی در فراوری موضوعی تازه و تازه است و صنعت نیز در مقابل آن مقاومت می نماید. اشتغال و فرصت های شغلی به گروگان گرفته شده است تا به تعهدات خود در برابر جلوگیری از آلودگی های محیط زیستی عمل نکنند.

اراده لازم برای برخورد با صنایع آلاینده وجودندارد

احمد علیرضا بیگی درگفت وگو با پانا اظهار کرد: بخشی از انتقادها به مصرف آب صنایع به علت کوتاهی هایی است که در خصوص محیط زیست اجرا شده است.

وی اضافه نمود: اگرچه مصرف آب صنایع کم است اما در بعضی از استان ها مانند اصفهان که صنایع فولادی در آن مستقر هستند وجود آنها محل سوال است.بعضی از صنایع باعث ضایع شدن آب می گردد. امروز در رودخانه کارون بخشی از آلودگی هایی که به محیط زیست آسیب می زند به خاطر فعالیت های بدون استانداردی است که صنایع به محیط زیست تحمیل می نمایند. پساب واحدهای صنعتی بخش قابل توجهی از آب رودخانه کارون را آلوده می نمایند و این آب قابلیت استفاده برای کشاورزی را نیز از دست می دهد.

علیرضابیگی با بیان اینکه در خصوص سد گتوند آدرس های غلط و اشتباه داده می گردد، عنوان نمود: مقایسه آب سدگتوند و آب مورد آزمایش در پایین دست این سد نشان می دهد که در این راستا واحدهای فراوریی و صنعتی و مجتمع های کشت و صنعت به آلودگی این آب اضافه نموده اند و همه این آلودگی ها کوتاهی هایی است که از سوی محیط زیست بر بحث نظارت بر واحدهای فراوریی و صنعتی انجام داده است.

وی ادامه داد: مطابق قانون هوای پاک بخشی از وظایف سازمان محیط زیست در خصوص موظف کردن واحدهای صنعتی و فراوریی به رعایت استانداردهای لازم در بخش خروجی این واحدها و حفظ سلامت آب، خاک و هوا است تا مانع آلایندگی نشوند و همین امر موجب شده است تا این مسائل ایجاد گردد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها عنوان نمود: سازمان محیط زیست اراده لازم را برای برخورد با صنایع آلاینده ندارد و انجام این کار به طور حتم نیازمند برخورد با افرادخاصی در کشور است و این امر فشارهای زیادی را در پی خواهد داشت.

نقش مستقیم صنایع در آلایندگی روان آب ها و آب های زیرزمینی کشور

وی تاکید نمود: روان آب ها و آب های زیرزمینی کشور به وسیله صنایع در حال آلوده شدن است و هر بار هم که محیط زیست می خواهد در این زمینه اقدامی انجام دهد با فشارهایی روبه رو می گردد یا انکه اتفاقات عجیب رو به رو می گردد.

وی با بیان اینکه در پاره ای موارد سازمان محیط زیست حتی حق آلایندگی را که باید از صنایع اخذ می کرد، دریافت نکرده است، عنوان نمود: برای بعضی از صنایع از آلودگی گریزی نیست به همین علت برا آنها عوارض آلایندگی معین شده است که این عوارض آلایندگی به میزانی جبران گردد اما استانداردهایی برای آلودگی صنایع وجود دارد و اکنون در دنیا برای خروجی دودکش کارخانجات وخروجی لوله پساب ها، فیلترهایی نصب می گردد که از آلودگی آب، هوا و خاک جلوگیری می نماید.

علیرضابیگی اعلام نمود: کارخانجات مس و فرآوری مس در وسط یکی از شهرهای آلمان در حال فعالیت است و به نظر نمی رسد که زندگی مردم این شهر را تحت تاثیرقرار داده باشد اما کارخانجات مس در قاسم آباد کرمان فجایعی به بار آورده است. صنایع ترجیحی می دهند هزینه آلایندگی پرداخت نمایند اما هزینه فیلتراسیون را پرداخت ننمایند.

وی گفت: موضوع حفاظت محیط زیست و تقید به استانداردهای بین المللی در فراوری موضوعی نو و تازه است و صنعت نیز در مقابل آن مقاومت می نماید. اشتغال و فرصت های شغلی به گروگان گرفته شده است تا به تعهدات خود در برابر جلوگیری از آلودگی های محیط زیستی عمل ننمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 17582

به "اراده لازم برای برخورد با صنایع آلاینده وجودندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اراده لازم برای برخورد با صنایع آلاینده وجودندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید