اعطای یاری بلاعوض 25 میلیون تومانی برای احداث مسکن مستضعفین

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس بنیاد مستضعفین با اشاره به طرح اعطای تسهیلات بلاعوض به مستضعفین برای ساخت مساکن روستایی اعلام کرد: براساس این طرح به ازای هر فرد برای ساخت این واحدها 25 میلیون تومان یاری بلاعوض تعلق می گیرد و 40 میلیون تومان نیز سهم مسکن روستایی آن ها خواهد بود که از طرف بنیاد مسکن به آنها اختصاص خواهد یافت.

اعطای یاری بلاعوض 25 میلیون تومانی برای احداث مسکن مستضعفین

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، علیرضا تابش امشب در جلسه شورای برنامه ریزی خراسان رضوی در استانداری با اشاره به کلنگ زنی احداث 10 هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی اظهار کرد: با پیشنهاد آقای نوبخت و تقبل سهم عمده ای از اعتبار آن توسط سازمان برنامه و بودجه یکی از طرح های ما شروع شد که بر اساس آن در بعضی استان های محروم که افراد نمی توانند مسکن روستایی خویش را با وام به نتیجه برسانند، اعتباری به صورت بلاعوض به این افراد اختصاص یابد.

وی ادامه داد: البته شرط تخصیص این اعتبار استضعاف بود، مرحله نخستین این طرح در 3 استان جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و استان خراسان جنوبی شروع شد و 17 هزار واحد تصویب شد، سپس استان های لرستان و چهارمحال بختیاری نیز به این مجموعه اضافه شد و مجموعا 22 هزار واحد مورد تصویب نهاده شد.

وی ادامه داد: با این آورده و تسهیلات می توان مسکن 50 تا 60 متری در اختیار فرد مستضعف قرار داد. به همین تعداد نیز حدود 18 هزار واحد سهم کمیته امداد است که با همین شیوه مسکن را ساخته و در اختیار مددجویان می گذارد.

تابش گفت: این اعتبار یک سال است و هر زمان که عملیات ساخت شروع گردد، با سرانجام یک سال باید واحد تمام شده باشد. پیرو این تصمیم، نخستین استانی که این طرح در آن اجرا شد خراسان جنوبی بود که سال جاری از حدود 5000 واحدی که در آن استان کلنگ زنی شد، 2500 واحد آماده افتتاح است و سایر آن نیز تا سرانجام سال آماده و تحویل می گردد. بر همین اساس پیشنهاد شد این طرح در خراسان رضوی نیز پیاده سازی گردد.

وی با بیان اینکه ابتدا 5000، سپس 7000 و نهایتا 8000 واحد برای خراسان رضوی در نظر گرفته شد، گفت: 2000 واحد نیز کلنگ برای بافت فرسوده مشهد در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن گفت: همچنین در این استان 3000 واحد به جهت سیل مورد بازسازی و 1000 واحد نیز تحت عملیات تعمیرات نهاده شد عملیات تعمیراتی واحدهای نیازمند بهسازی تمام شده و از 1300 واحد از واحدهایی که قرار بود احداث گردد حدودا به سرانجام عملیات ساخت و ساز رسیده که امروز به بهره برداری رسید.

73 درصد اعتبارات خراسان رضوی در جریان سفر رئیس جمهور به استان محقق شده است

در ادامه رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، اظهار کرد: در جریان سفر دوم رئیس جمهور به استان 2142 میلیارد تومان اعتبار برای استان به تصویب رسید ک 1726 میلیارد تومان آن تعهدات دولت و سازمان برنامه برای سال های 97 و 98 بود که علی رغم محدودیت ها، 73 درصد اعتبارات آن سفر با تخصیص کامل به استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در دور نخست سفر رئیس جمهور نیز 1250 میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شد که 1830 میلیارد تومان به استان ابلاغ شد و بیش از 50 درصد مازاد تحقق داشت. در لایحه بودجه سال آینده هم یکی از موضوعات اصلی ساماندهی حاشیه کشف رود است که برای آن بودجه معین شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2123

به "اعطای یاری بلاعوض 25 میلیون تومانی برای احداث مسکن مستضعفین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای یاری بلاعوض 25 میلیون تومانی برای احداث مسکن مستضعفین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید