بازار سرمایه منتظر تصمیم های دولت؛ رشد غیر منطقی بازار چگونه متوقف می گردد؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران(پانا)- عضو کمیسیون مالی مجلس با اشاره به این مطلب که نتایج انتخابات امریکا تاثیری در بازار سرمایه نخواهد داشت، می گوید بعضی از رشدهای غیرمنطقی که در بازار سرمایه طی دو سه ماه گذشته رخ داد حباب بود که در این مدت از بازار تخلیه شد و اتفاقاتی که اکنون در بازار سرمایه می افتد وابسته به تصمیماتی است که دولت در زمینه بحث ارز یا ارز صادرکننده و واردکننده یا تصمیماتی که در زمینه قیمت گذاری بعضی کالاها مانند فولاد و سیمان می گیرد، خواهدبود.

بازار سرمایه منتظر تصمیم های دولت؛ رشد غیر منطقی بازار چگونه متوقف می گردد؟

محسن زنگنه، عضو کمیسیون مالی مجلس در گفت و گو با خبرنگار مالی پانا در پاسخ به این سوال که در جلسه هفته گذشته مجلس گزارشی را کمیسیون اقتصاد در قالب بازار سرمایه تهیه نموده بود این گزارش در صحن علنی مجلس ارائه شد ایا توضیحات نماینده دولت قانع نماینده بود یا خیر، گفت :صحبتهای رئیس سازمان بورس حرف جدیدی نداشت و همه مربوط به مسائل بازار سرمایه بود و نکته خاصی را مطرح نکردند. فقط تاکید ایشان این بود که بعضی از ایرادات بازار سرمایه وجود دارد که ان موارد در حال پیگیری است و بعضی از آن موارد حل شده و بعضی از آن مسائل در شرف حل شدن است و نکته خاصی نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از شرایط بازار سرمایه بعد از انتخابات امریکا چیست، گفت:شرایط بازار سرمایه ربطی به انتخابات امریکا ندارد. متاسفانه یک فضای روانی درست شده و این شرایط هم تازه ایجاد نشده است. متاسفانه همه مسائل اقتصاد کشور را به مباحث بین المللی و امریکا گره می زنیم.

زنگنه اضافه نمود:هم بایدن و هم ترامپ موضع خاصی و یا مثبتی نسبت به ایران نگرفتند و همان سیاست خصمانه امریکا که قبلا داشته را تکرار کردن و عملکرد دولتمردان به این مسئله گره زده می شود.

وی گفت: درست است که خیلی از شاخص های مالی در بازارها موثر است اما در ایران یکی از شاخص هایی که بر روی بازار سرمایه تاثیرگذار است، انتظارات روانی است یعنی انتظاراتی که افراد دارند و معمولا در این انتظارات هر چیزی می تواند نقش داشته باشد حتی یک اظهارنظر از یک مقام سیاسی یا یک بخشنامه می تواند تاثیر زیادی در هیجان ها یا واکنش ها در بازار سرمایه داشته باشد.

عضو کمیسیون مالی مجلس اضافه نمود:فکر می کنم دولتمردان ما خیلی روی نتایج انتخابات آمریکا حساب باز می نمایند که انتظارات سهامداران را هم تحت تاثیر قرار داده است. معتقدم که با انتخابات امریکا چه از جهت مثبت چه از جهت منفی اتفاق خاصی نمی افتد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رشدهای گذشته به بازار سرمایه بر می شود یا خیر، گفت: در گزارش کارشناسی کمیسیون اقتصاد هم تاکید شده بود و آن هم این بود که بازار در برهه دو سه ماهه بیش از اندازه رشد کرد و متاسفانه سازمان بورس نسبت به وظیفه قانونی خود در کنترل نمادها درست عمل نکرد و آن رشد یک رشد غیرمنطقی بود که رخ داد.

زنگنه گفت: بخشی از آن رشد که حباب بود در این مدت از بازار تخلیه شد و اتفاقاتی که اکنون در بازار سرمایه می افتد بعضی وابسته به تصمیماتی است که دولت در زمینه بحث ارز یا تصمیماتی که در حوزه ارز صادرنماینده و واردنماینده یا تصمیماتی که دولت در زمینه قیمت گذاری بعضی کالاها مانند فوالاد و سیمان می گیرد، خواهد بود .

عضو کمیسیون مالی مجلس گفت:احتمالا هفته آینده روال طبیعی به بازار سرمایه برمی شود و شاهد رشد منطقی و طبیعی نمادها خواهیم بود.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7989

به "بازار سرمایه منتظر تصمیم های دولت؛ رشد غیر منطقی بازار چگونه متوقف می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار سرمایه منتظر تصمیم های دولت؛ رشد غیر منطقی بازار چگونه متوقف می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید