دهیاری ها در کشور کد اجرایی می گیرند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: آیین نامه دهیاری ها در دست تدوین است و به زودی در هیات وزیران به تصویب می رسد.

دهیاری ها در کشور کد اجرایی می گیرند

علی قربانی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در جمع روستاییان و عشایر فارس گفت: بر اساس این آیین نامه، دهیاری ها، دستگاه اجرایی می شوند و می توانند از اعتبارات تملک دارایی شهرستان ها استفاده و به صورت یک دستگاه مستقل عمل نمایند.

او گفت: مجوز به کارگیری نیرو در دهیاری ها به وزارت کشور داده شده و دهیارانی که 50 درصد نمره قبولی آزمون را کسب نمایند پذیرفته خواهند شد و این کمکی به امنیت شغلی دهیاران خواهد بود.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در لایحه بودجه 1402، برای حق بیمه کامل دهیاران پاره وقت و تبدیل به تمام وقت، 300 میلیارد تومان ردیف بودجه ای در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس هم از راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی در فارس اطلاع داد که در این قرارگاه همه فعالیت ها و خدمات محرومیت زدایی و عمرانی به وسیله دستگاه های خدماتی و اجرایی استان به صورت متمرکز و در قالب تشکیلاتی منسجم انجام می گردد.

رستمی گفت: بر اساس ساختار تعریف شده 2 هزار و 400 روستای استان به 10 دهک تقسیم شده است و براساس کم برخوردارترین و پایین ترین دهک عملیات توسعه ای و محرومیت زدایی در روستا های استان، شروع می گردد.

به گفته او، برای محرومیت زدایی 10 شاخص از جمله آب، برق، گاز و جاده تعریف شده است که به وسیله قرارگاه در روستا ها اجرا می گردد.

رضایی معاون هماهنگی عمرانی استانداری فارس هم از ابلاغ مصوبه تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به استان اطلاع داد و گفت: این تسهیلات 200 میلیون تومانی با سود 5 درصد به هر واحد مسکن روستایی و عشایری تعلق می گیرد که بانک های عامل، منتظر ابلاغ شیوه نامه پرداخت آن هستند.

استاندار فارس نیز با تاکید بر اجرای عملیات محرومیت زدایی در روستا های کم برخوردار گفت: مسکن و اشتغال دو اولویت در روستاهاست که توجه به آن جلوی مهاجرت را می گیرد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 22178

به "دهیاری ها در کشور کد اجرایی می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهیاری ها در کشور کد اجرایی می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید