سخنگوی کاخ سفید: تبادل نظر های غیرمستقیم با ایران سازنده است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، در حالیکه مقامات کشورمان تاکید می نمایند هیچ نیازی به مذاکره با آمریکا وجود ندارد، سخنگوی کاخ سفید تاکید نمود که از نظر آمریکا، تبادل نظر های غیرمستقیم با ایران سازنده خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید: تبادل نظر های غیرمستقیم با ایران سازنده است

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری تاکید نمود که از نظر آمریکا، مصاحبه های غیرمستقیم با ایران در وین به طور بالقوه ای سازنده است.

وی گفت: کاخ سفید مذاکرات غیرمستقیم با ایران را در وین به شکل بالقوه ای سازنده می داند، اما درباره دیپلماسی کاملا شفاف است و در حال حاضر نیز انتظار ندارد که مصاحبه های مستقیم (با ایران) انجام شود.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان آدینه شب در یک گفت وگوی تلویزیونی تاکید نمود: ما هیچ مذاکره ای با آمریکا نداریم چه مستقیم و چه غیر مستقیم، ما فقط با اعضای برجام مذاکره و مصاحبه می کنیم.

عراقچی با اعلام مطلب فوق اضافه نمود: همین اعضایی که الان به عنوان گروه 1+4 شناخته می شوند طرف مصاحبه های ما خواهند بود و آن ها هستند که با طرف های دیگر هر طور که خودشان بخواهند می توانند صحبت نمایند، ولی ما هیچ گفت وگویی چه مستقیم و چه غیر مستقیم با آمریکایی ها نداریم.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: از نظر ما هیچ طرح گام به گامی وجود ندارد و اصلا به نقشه راه نیاز نداریم.

عراقچی توضیح داد: ما فقط یک گام نهایی داریم که آمریکا باید بردارد و تمام تحریم هایی را که اعمال نموده بردارد و بعد از آن است که ایران راستی آزمایی می نماید و بعد به تعهدات خود بر می شود.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان بار دیگر تاکید نمود: ما هیچ عجله ای نداریم و صبر می کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10970

به "سخنگوی کاخ سفید: تبادل نظر های غیرمستقیم با ایران سازنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی کاخ سفید: تبادل نظر های غیرمستقیم با ایران سازنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید