طرز تهیه اسموتی لبو با دانه چیا، لیموترش و نعنا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بهترین زمان برای مصرف اسموتی های خوشمزه تابستان است. اما باور کن پاییز هم فصل خداحافظی با اسموتی های پرخاصیت نیست! این اسموتی خوشمزه و سالم به دلیل میوه های مورد استفاده در آن، برای فصل پاییز و زمستان هم مناسب است. خلاصه اگر می خواهید یک میان وعده سالم و خوشمزه بخورید این اسموتی خوشمزه را یاد بگیرید و به رژیم غذایی تان اضافه کنید. قبل از اینکه سراغ طرز تهیه اسموتی لبو ، دانه چیا، لیمو ترش و نعنا برویم، خوب است کمی از خواص لبو بدانید.

طرز تهیه اسموتی لبو با دانه چیا، لیموترش و نعنا

چرا باید اسموتی لبو بخوریم؟

بعضی از مواد غذایی آنقدر غنی از مواد مغذی هستند که باید آن ها به رژیم غذایی تان اضافه کنید. یکی از این مواد لبو است. در کتاب کاله می توانید بقیه دستورهای غذایی شامل لبو مثل سوپ و حمص لبو را مشاهده کنید. لبو چند خاصیت اصلی دارد. اول از همه نیترات موجود در آن باعث کاهش فشار خون می شود و عملکرد قلب را بهبود می بخشد و از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند. این سبزی غنی از نیترات گردش خون را در مغز به جریان می اندازد و در جلوگیری از زوال عقل در سنین پیری تاثیر مثبت دارد.

آنتیاکسیدان موجود در لبو باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان می شود و به بیماران دیابتیدر کنترل آن کمک می کند. همچنین لبو مواد مغذی دیگری مثل پتاسیم و ویتامین سی همدارد که در فصول پاییز و زمستان برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است واز ابتلا شدن به سرماخوردگی جلوگیری می کند. حالا می توانیم سراغ طرز تهیه ایناسموتی خوشمزه برویم.

  • مواد لازم برای تهیه اسموتی لبو ، دانه چیا، لیموترش و نعنا

شیر کم چرب غنی شده کاله خرید آنلاین سه چهارم فنجان

گیلاس یخ زده سه چهارم فنجان

لبوی رنده شده (یک عدد متوسط) یک چهارم فنجان

آب لیمو دو قاشق غذاخوری

برگ نعنا یک فنجان

دانه چیا یک قاشق غذاخوری

عسل یک قاشق غذاخوری

نمک یک چهارم قاشق چای خوری

  • طرز تهیه اسموتی لبو ، دانه چیا، لیموترش و نعنا

درست کردن این اسموتی کمتر از پنج دقیقه طول می کشد. فقط کافی است یک مخلوط کن بردارید و همه موادی که بالا نوشتیم را داخل آن بریزید. مخلوط کن را روشن کنید و روی درجه متوسط بگذارید. اجازه بدهید تا همه مواد به خوبی مخلوط و یکدست شوند. در صورتی که می خواهید این اسموتی یخ یخ باشد، بین شش تا هفت قطعه یخ مکعبی داخل آن بریزید و اگر نمی خواهید یخ میل کنید، می توانید هیچ یخی داخل آن نریزید. اما اگر یخ نمی ریزید باید بدانید که نوشیدنی کمی شل تر از حالت نرمال اسموتی می شود.

چند نکته که خوب است بدانید

  • اگر به آب لیموی طبیعی دسترسی ندارید از آب لیموی غیرطبیعی استفاده کنید. اما قطعا آبلیموی طبیعی عطر و طعم بهتری دارد.
  • اگر عسل ندارید یا طعم آن را دوست ندارید، یک قاشق شکر جایگزین آن کنید. اما از قلم نیاندازید که عسل بسیار سالم تر از شکر سفید است.
  • اگر می خواهید بدون اضافه کردن یخ نوشیدنی خنکی داشته باشید، میوه ها را از یخچال داخل مخلوط کن بریزید.
  • امیدواریم که این اسموتی خوشمزه مورد پسند شما باشد و جایگزینی برای هله هوله های ناسالم در تابستان و زمستان بشود!
منبع: کتاب کاله
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 77

به "طرز تهیه اسموتی لبو با دانه چیا، لیموترش و نعنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی لبو با دانه چیا، لیموترش و نعنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید