طرز تهیه اسکراب بدن عدس قرمز خانگی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، درست مثل این که از پوست صورت خود مراقبت می کنیم، پوست بدن ما نیز به مراقبت نیاز دارد. فقط لیف حمام و لوسیون بدن برای مراقبت از پوست بدن کافی نیست، ما به چیزی اضافی نیاز داریم. خوب، ما در اینجا در مورد اسکراب بدن عدس قرمز صحبت می کنیم.

طرز تهیه اسکراب بدن عدس قرمز خانگی

امروزه همه مارک های مراقبت از پوست مجموعه اسکراب بدن خود را دارند که به زیبایی با برچسب قیمت بسیار بالا بسته بندی شده اند اما زیبا بودن همیشه نباید گران باشد! شما فقط با استفاده از چند ماده اولیه از آشپزخانه خود می توانید پوست رویاهای خود را داشته باشید و عدس قرمز یکی از آنهاست. این ماده مزایای شگفت انگیزی برای پوست ما دارد و اسکراب بدن عدس قرمز می تواند روی پوست ما جادو کند. در زیر چند دستور ساده اسکراب بدن با عدس قرمز را بررسی کنید.

مزایای استفاده از اسکراب بدن عدس قرمز

  • از اسکراب بدن عدس قرمز استفاده می شود تا پوستی نرم، سالم و درخشان به طور طبیعی به دست آورید. عدس قرمز فواید فوق العاده لایه برداری برای پوست ما دارد. برای درمان چندین مشکل پوستی، از جمله برنزه شدن تکه ای، آکنه، پوست خشن، لک، پیری پوست و غیره بسیار مفید است.
  • وجود ویتامین C، آهن، کلسیم، ویتامین B6 و همچنین منیزیم، عدس قرمز یا دال عدس را به ماده ای معجزه آسا برای پوست ما تبدیل می کند. ویتامین C برای روشن شدن رنگ پوست ما بسیار مفید است. ملانین رنگدانه ای است که به پوست ما رنگ می بخشد. با این حال، تولید بیش از حد و تجمع ملانین می تواند پوست ما را تیره نشان دهد. ویتامین C توانایی جلوگیری از تولید بیش از حد ملانین و در نتیجه روشن شدن و براق شدن چهره ما و حتی یکدست شدن پوست را دارد.
  • آنزیمی به نام آنزیم تیروزیناز وجود دارد که مستقیماً بر تولید ملانین تأثیر می گذارد. ویتامین C به جلوگیری از تولید آنزیم تیروزیناز و کاهش سطح ملانین تولید شده توسط سلول های پوستی ملانوسیت کمک می کند. بنابراین پوست ما را بهبود می بخشد.
  • ویتامین C دارای مزایای آنتی اکسیدان و ضد التهابی است که به کاهش آکنه کمک می کند. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان، با رادیکال های آزاد مقابله کرده و از پوست ما در برابر آکنه محافظت می کند. همچنین، خواص ضد التهابی ویتامین C به کاهش قرمزی و تحریک آکنه کمک می کند و فرایند بهبودی را تسریع می کند.
  • اسکراب عدس قرمز که منبع خوبی از ویتامین C است، برای درمان پیری زودرس پوست بسیار عالی عمل می کند. کلاژن یک پروتئین ساختاری بسیار مهم برای پوست ما است و هرگونه کمبودی که در نتیجه باعث ایجاد پوست افتاده با خطوط و چین و چروک می شود. ویتامین C تولید کلاژن در پوست را افزایش می دهد که باعث بازسازی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. این به نوبه خود از بروز علائم پیری مانند خطوط و چین و چروک جلوگیری می کند. فیبروبلاست نوعی سلول پوستی است که کلاژن تولید می کند. ویتامین C می تواند فعالیت سلول های فیبروبلاست را تحریک کرده و تولید کلاژن را بهبود بخشد.
  • اسکراب بدن عدس قرمز همچنین منبع خوبی از کلسیم است و به همین دلیل، برای از بین بردن خشکی پوست فوق العاده عمل می کند. خارجی ترین لایه پوست ما حاوی مقدار زیادی کلسیم است. از دست دادن کلسیم همچنین باعث خشکی پوست می شود. دال عدس یا عدس قرمز پوست ما را با کلسیم پر می کند و از خشکی جلوگیری می کند و همچنین فرایند نوسازی پوست را تسریع می کند تا پوست سالم و نرم را بازیابی کند.
  • منیزیم موجود در اسکراب بدن عدس قرمز به کند شدن فرایند پیری پوست کمک کرده و آن را سالم و جوان نگه می دارد. ویتامین B6 که در عدس قرمز یافت می شود به تجدید سلول کمک می کند و پوست سالم را بازیابی می کند. علاوه بر این، عدس قرمز همچنین حاوی آهن است که ماده معدنی مهم دیگری برای پوست ما است. کمبود آهن می تواند باعث خشکی پوست و سایر آسیب های پوستی شود.

طرز تهیه چند اسکراب بدن عدس قرمز

1. اسکراب بدن عدس قرمز با شیر خام

چگونه اسکراب بدن شیر خام و عدس قرمز تهیه کنیم؟

یک فنجان عدس قرمز را یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد، عدس خیس خورده را در مخلوط کن بریزید و 2 تا 3 قاشق غذاخوری شیر خام به آن اضافه کنید. با هم مخلوط کنید تا اسکراب بدن عدس قرمز آماده شود. آن را بیرون آورده و در سراسر بدن بمالید. کمی ماساژ دهید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه قبل از شستن زیر دوش، روی پوست بماند. این اسکراب بدن عدس قرمز را دو بار در هفته بمالید.

فواید

شیر خام به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. شیر خام را می توان برای انواع پوست استفاده کرد اما به خصوص برای کسانی که پوست خشک دارند بسیار مفید است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، شیر می تواند به لایه های پوست به صورت عمیق تری برسد و سلول های پوست را برای کمک به ترمیم پوست خشک و آسیب دیده تغذیه کند.

مواد معدنی برای پوست ما بسیار مهم است. بافت پوست ما به وجود برخی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و غیره بستگی دارد و کمبود این مواد می تواند پوست ما را خشک و پوسته پوسته کند. شیر منبع خوبی از پتاسیم و کلسیم است. این مواد معدنی لایه های پوست را از داخل مرطوب نگه می دارند، بنابراین از خشکی آن جلوگیری می کنند.

علاوه بر کلسیم و پتاسیم، شیر سرشار از منیزیم است. این ماده معدنی حیاتی دیگری برای پوست ما است. پوست خشک بیشتر در معرض پیری زودرس است و منیزیم توانایی کند کردن فرایند پیری پوست را دارد.

همراه با مواد معدنی، شیر نیز دارای ویتامین های مختلف است. ویتامین ها به تغذیه پوست از درون و ترمیم آسیب ها کمک می کنند. ویتامین A موجود در شیر باعث افزایش تولید سبوم در پوست می شود، بنابراین پوست خشک و پوسته پوسته شده را با ایجاد مرطوب سازی ترمیم می کند. همراه با ویتامین B6، ویتامین A از تشکیل سلول های سالم و جدید پشتیبانی می کند که به ایجاد پوست سالم، نرم و روشن کمک می کند. شیر دارای ویتامین B12 است که به بهبود بافت پوست نیز کمک می کند.

علاوه بر این، شیر منبع خوبی از ویتامین D است. ویتامین D دارای مزایای آنتی اکسیدانی است. همچنین، به بهبود تولید کلاژن کمک می کند تا قابلیت ارتجاعی پوست را بازیابی کند، علائم پیری را کاهش دهد و پوست نرم و لطیف را حفظ کند. بیوتین یا ویتامین B7 نیز در شیر وجود دارد که به حفظ پوستی نرم و سالم کمک می کند.

شیر همچنین منبع پروتئین است. پروتئین ها با ترمیم بافت های پیوندی پوست به افزایش سلامت پوست کمک می کنند. آنها همچنین به کاهش علائم پیری کمک می کنند. شیر حاوی اسید لاکتیک است که از خانواده AHA است. اسید لاکتیک باعث لایه برداری پوست شده و گرد و غبار، عرق و سایر آلودگی های پوست را از بین می برد. همراه با آن، پوست را نیز تغذیه و مرطوب می کند تا پوست را سالم، لطیف و صاف نگه دارد.

2. اسکراب بدن عسل خام، آرد برنج و عدس قرمز

چگونه اسکراب بدن عسل خام، آرد برنج و عدس قرمز را تهیه کنیم؟

یک فنجان عدس قرمز را یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد، آن را خرد کنید. 2 تا 3 قاشق غذاخوری آرد برنج و مقداری عسل خام به آن اضافه کنید. با هم مخلوط کنید تا اسکراب بدن عدس قرمز آماده شود. مدتی آن را روی قسمت های بدن مانند دست، پا، پشت و … ماساژ دهید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه دیگر روی پوست بماند و سپس زیر دوش بشویید. این اسکراب بدن عدس قرمز را دو بار در هفته بمالید.

فواید

عسل خام

عسل خام فواید متعددی برای پوست ما دارد. این می تواند لایه برداری طبیعی عالی برای پوست ما ایجاد کند. این یک منبع اسید گلوکونیک (AHA) و چندین آنزیم طبیعی است که به لایه برداری پوست کمک می کند و آلودگی های سطح پوست را از بین می برد. این کمک می کند تا پوست روشن تر، سالم تر، حتی دارای تناژ شود و همچنین رنگ چهره ما را تقویت کند.

عسل به عنوان یک سفید کننده طبیعی برای پوست ما شناخته می شود. این قابلیت را دارد که رنگدانه ها را سبک کرده و رنگ پوست ما را روشن می کند. عسل به چندین روش برای تقویت رنگ پوست ما کار می کند. در مرحله اول، باعث لایه برداری پوست می شود و به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند. در مرحله دوم، باعث آزاد شدن پراکسید هیدروژن می شود که توانایی سبک شدن رنگدانه ها را دارد، بنابراین باعث تقویت رنگ پوست می شود.

علاوه بر این، عسل منبع چندین ویتامین و مواد معدنی است. این ماده حاوی تیامین (ویتامین B1)، نیاسین (ویتامین B3)، ریبوفلاوین (ویتامین B2) و اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)، پیریدوکسین (ویتامین B6) است. همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی و غیره در عسل یافت می شود. این ویتامین ها و مواد معدنی برای تغذیه سلول های پوست، ترمیم آسیب های پوستی و تقویت سلامت کلی پوست بسیار مفید هستند.

علاوه بر این، عسل حاوی چندین آنتی اکسیدان نیز هست. آنها به کاهش استرس اکسیداتیو سلول های پوست کمک می کنند و از تغییر رنگ پوست و همچنین پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند. آسیب به خورشید عامل مهمی است که پوست ما را تیره می کند و عسل به درمان زیبایی پوست آسیب دیده از آفتاب کمک می کند. این توانایی طبیعی پوست ما برای درمان پوست آسیب دیده را افزایش می دهد.

عسل به دلیل داشتن خواص ضد باکتری و ضد التهابی، دارویی عالی برای از بین بردن آکنه های بدن، بثورات و غیره است. این همچنین مزایای مرطوب کنندگی زیادی برای پوست ما دارد. عسل در کنار تأمین رطوبت، به جلوگیری از کاهش رطوبت پوست نیز کمک کرده و پوست را با گذشت زمان نرم و لطیف می کند.

آرد برنج

آرد برنج یا پودر برنج فواید لایه برداری شگفت انگیزی برای پوست ما دارد و به همین دلیل است که ما از آن در دستورالعمل اسکراب بدن عدس قرمز استفاده کرده ایم. این ماده به از بین بردن آلودگی ها، سلول های مرده پوست و ناخالصی های سطح پوست کمک کرده و پوست را تصفیه می کند. با گذشت زمان، پوست روشن تر، لطیف و صاف می شود.

آرد برنج حاوی آلانتوئین است که از خواص تسکین دهنده زیادی برای پوست ما برخوردار است. این باعث می شود که آرد برنج ماده بسیار خوبی برای پوست های حساس باشد. آلانتوئین غیر سمی، ضد حساسیت، ضد التهاب و همچنین ضد تحریک است. این از پوست ما در برابر آسیب های ناشی از آفتاب و سایر عوامل تحریک کننده محیط محافظت می کند.

آلانتوئین چندین مزیت دیگر برای پوست ما دارد. این ماده به تقویت تکثیر سلولی و رشد بافت جدید کمک می کند که به نوبه خود به بهبود زخم کمک می کند. علاوه بر این، آلانتوئین با خاصیت ضد تحریک و ضد التهاب خود برای آرام کردن پوست تحریک شده و حساس بسیار عالی عمل می کند و همچنین قرمزی پوست را کاهش می دهد.

علاوه بر این، آلانتوئین لایه برداری طبیعی برای پوست ما ارائه می دهد. این ماده می تواند لایه های سلول های مرده پوست و کراتین را از بین ببرد و سطح هیدراتاسیون پوست را بهبود می بخشد، بنابراین به درمان پوست خشک و کم آب کمک می کند.

آرد برنج به دلیل مزایای جذب آن شناخته شده است که آن را به ماده ای عالی برای پوست های چرب و لک دار تبدیل می کند. چربی اضافی پوست را گرفته و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند. این بیشتر به کنترل آکنه بدن، بثورات و غیره کمک می کند. مقدار بالای ویتامین B موجود در آرد برنج همچنین تولید سلول های جدید را تقویت می کند و پوست ما را نرم، روشن و سالم می کند. همچنین به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می کند، بنابراین خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند و از خشکی و چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

ما همیشه باید از پوست خود در برابر آسیب UV محافظت کنیم. آرد برنج حاوی PABA است که به عنوان ضد آفتاب طبیعی عمل می کند و تا حدی به جلوگیری از آسیب آفتاب کمک می کند.

3. اسکراب بدن پودر بادام، روغن نارگیل و عدس قرمز

چگونه اسکراب بدن عدس قرمز را با پودر بادام و روغن نارگیل تهیه کنیم؟

یک فنجان عدس قرمز برداشته و یک شب آن را در آب خیس کنید. صبح روز بعد، آن را در مخلوط کن یا آسیاب خرد کنید. همچنین پودر بادام را با آسیاب کردن 5 تا 6 بادام خشک تهیه کنید. پودر بادام را برداشته و به خمیر عدس قرمز اضافه کنید. مقداری روغن نارگیل نیز اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا اسکراب بدن عدس قرمز آماده شود. آن را به آرامی روی بدن ماساژ دهید و اجازه دهید 10 دقیقه دیگر بماند. آن را زیر دوش بشویید و از این اسکراب بدن عدس قرمز دو بار در هفته استفاده کنید.

فواید

پودر بادام

پودر بادام فواید لایه برداری طبیعی زیادی برای پوست ما دارد. پودر بادام با بافتی کمی ساینده، سطح پوست را به آرامی و در عین حال موثر لایه برداری می کند و آلودگی های منافذ پوست را از بین می برد. این طبیعت ملایمی دارد، بنابراین می تواند برای انواع پوست استفاده شود. از طریق لایه برداری، بادام به تمیز نگه داشتن منافذ پوست کمک می کند و احتمال آکنه بدن، جوش و … را کاهش می دهد.

بادام منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری است که به مرطوب سازی پوست کمک می کند. آنها همچنین فعالیت بیش از حد غدد چربی را کنترل می کنند و از تجمع چربی اضافی روی پوست جلوگیری می کنند. استفاده منظم از بادام پوست را نرم و لطیف می کند منهای هرگونه چربی. همچنین از آکنه، جوش های سر سفید، جوش های سرسیاه و غیره جلوگیری می کند.

بادام به دلیل خاصیت روشن کنندگی پوست شناخته شده است. مقدار زیاد ویتامین E موجود در بادام به از بین بردن رنگدانه ها کمک کرده و پوست ما را تمیز و شفاف می کند. به عنوان یک آنتی اکسیدان، به درمان پوست آسیب دیده در برابر آفتاب و بازگرداندن پوست سالم و حتی رنگارنگ با گذشت زمان کمک می کند.

بادام دارای مزایای ضد پیری است. همانطور که قبلاً گفتیم، بادام حاوی مقدار زیادی ویتامین E است. ویتامین E با رادیکال های آزاد و همچنین عوامل محیطی (بخصوص آسیب UV) برای محافظت از پوست ما در برابر پیری نابهنگام مقابله می کند.

بادام برای خشکی پوست بسیار مفید است. به چندین روش برای جوان سازی پوست خشک و کدر کار می کند. محتوای ویتامین E بادام به تجدید رطوبت پوست کمک کرده و پوست نرم، لطیف و درخشان را بازیابی می کند. همچنین، اسیدهای چرب موجود در بادام به مرطوب سازی پوست و التیام خشکی کمک می کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی فوق العاده برای پوست ما است. این یک منبع از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط و همچنین تری گلیسیرید است که به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند. هنگامی که روی پوست استفاده می شود، روغن نارگیل یک لایه محافظ روی سطح پوست ایجاد می کند که بیشتر به جلوگیری از از بین رفتن آب پوست کمک می کند و پوست را مرطوب، نرم و لطیف نگه می دارد. اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل برای تغذیه پوست و همچنین محافظت از آن بسیار مفید است.

روغن نارگیل نیز حاوی مقدار مناسبی ویتامین E است. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی است. این ماده از پوست در برابر خشکی ناشی از رادیکال های آزاد و عناصر محیطی مانند تماس با اشعه ماورا UV بنفش محافظت می کند. همچنین می تواند پوست را با رطوبت از دست رفته دوباره پر کرده و همچنین باعث تقویت بافت های پیوندی پوست شود و از خشکی و افتادگی پوست جلوگیری کند.

اگر پوست مستعد عفونت دارید، روغن نارگیل بسیار مفید است. این ماده دارای مزایای ضد قارچ طبیعی و ضد التهابی است که به درمان عفونت های پوستی و کاهش التهاب پوست کمک می کند. محتوای پروتئین روغن نارگیل همچنین به بهبود سلامت سلول و ترمیم بافت های آسیب دیده پوست کمک می کند.

استفاده منظم از روغن نارگیل می تواند باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده و پوست را سفت و صاف نگه دارد. به علاوه، روغن نارگیل همچنین دارای خاصیت لایه برداری طبیعی است. سلول های مرده پوست را از سطح پوست از بین می برد و پوست را نرم و لطیف می کند.

یکی از بهترین مزایای استفاده از روغن نارگیل این است که می تواند به راحتی جذب پوست شود. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل از نظر ساختاری مشابه اسیدهای موجود در لایه خارجی پوست ماست. این به روغن نارگیل کمک می کند تا به عمیق ترین لایه های پوست برسد و باعث افزایش رطوبت و تغذیه و در نتیجه بهبود سلامت پوست می شود.

در اینجا ما در مورد سه دستور ساده اسکراب بدن عدس قرمز بحث کردیم که می توانید در خانه امتحان کنید. زمستان اینجاست و این فصل مخصوصاً برای آنهایی که پوست شان خشک می شود سخت است. این اسکراب های بدن را بخشی از برنامه هفتگی مراقبت از بدن خود قرار دهید و ببینید که چگونه پوست شما در میان زمستان به جای کدری و زبری احساس نرمی و لطافت می کند.

منبع:

beautifulhameshablog

منبع: هفت گنج
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9548

به "طرز تهیه اسکراب بدن عدس قرمز خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسکراب بدن عدس قرمز خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید