طرز تهیه ترش کباب مازندرانی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ترش کباب یکی از غذا های محلی استان مازندارن است و همانطور که از نام آن تعیین است طعم ترش و خوشمزه ای دارد. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه این غذای شمالی لذیذ را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه ترش کباب مازندرانی

خبرنگاران | سرویس آشپزی - به لطف تنوع قومی و نژادی در کشورمان، در هر منطقه ای غذا های محلی بی نظیری می توان پیدا کرد. البته امروزه دیگر غذا های محلی فقط به منطقه خاصی تعلق ندارد و در تمام کشور آن ها را طبخ می کنیم و لذت می بریم. یکی از مناطقی که غذا های محلی بسیاری دارد، خطه شمال کشورمان است. خوشمزه بودن غذاهای محلی شمالی بر هیچ کس پوشیده نیست و یکی از این غذاها ترش کباب است. این غذا عمدتا در استان مازندران تهیه می گردد.

مواد لازم برای تهیه ترش کباب

مواد اولیه ای که برای تهیه این غذا به آن احتیاج دارید، به توضیح زیر است.

مواد اولیه
گوشت قرمز یا سینه مرغ350 گرم
گردو50 گرم
رب انار1 الی 2 قاشق غذاخوری
پیاز2 عدد متوسط
جعفری1 قاشق غذاخوری
چوچاق1 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگیبه تعداد دلخواه
نمکبه میزان لازم

چند نکته:

  • چوچاق یک گیاه دارویی است که در شمال ایران رشد می نماید و شاید در مناطق دیگر کشور به آن دسترسی نداشته باشد، در اینصورت می توانید آن را حذف کنید و مقدار جعفری را افزایش دهید.

  • در صورت امکان از رب انار خانگی بهره ببرید. رب انار چاشنی اصلی این غذاست و گوشت را مزه دار می نماید، از اینرو هر چه از رب بهتر و خالص تری بهره ببرید، در نهایت غذای لذیذتری خواهید داشت.

طرز تهیه ترش کباب

  1. گوشت قرمز یا مرغ را به خوبی بشویید و داخل یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج گردد. سپس گوشت را خرد کنید، نباید تکه های گوشت خیلی عظیم باشند، زیرا در اینصورت کباب مغزپخت نمی گردد.

  2. گردو را آسیاب کنید.
  3. پیازها را به صورت خلالی خرد نمایید.
  4. جعفری و چوچاق را خرد کنید.
  5. اکنون گردوی آسیاب شده، رب انار، پیاز، جعفری و چوچاق را در ظرفی با اندازه نسبتا عظیم ریخته و کاملا مخلوط کنید و تکه های گوشت را به این مخلوط اضافه نمایید و چنگ بزنید تا گوشت ها کاملا به مواد آغشته شوند.

  6. درب ظرف را بپوشانید و به مدت 12 ساعت به مواد استراحت دهید. سعی کنید این مدت زمان را کاهش ندهید، زیرا در این مدت رب انار به بافت گوشت نفوذ خواهد نمود و باعث ترد و ترش شدن کباب خواهد شد.

  7. گوشت ها را به سیخ بزنید روی آتش کم منقل کباب کنید. به یاد داشته باشید آتش نباید شعله ور باشد، زیرا باعث سوختن رب انار و بد طعم شدن ترش کباب خواهد شد.

  8. گوجه فرنگی ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و به سیخ بزنید. از آنجا که مدت کباب شدن گوجه کوتاه است، در انتهای کار آن ها را روی منقل کباب کنید.

  9. اوخر پخت کباب می توانید اندکی نمک نیز به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید، هیچگاه به سس این کباب نمک نزنید، زیرا باعث سفت شدن آن خواهد شد.

نکته: به هیچ عنوان تا مرحله آخر پخت کباب ها از نمک استفاده نکنید، زیرا باعث سفت شدن کباب خواهد شد.

اکنون ترش کباب آماده شده است و می توانید آن را سرو کنید. برای اینکار کباب ها را در ظرفی قرار دهید و اطراف آن را با گوجه فرنگی کبابی، لیموترش و در صورت تمایل پیاز تزیین کنید. ترش کباب را همراه با برنج یا بدون آن می توانید میل کنید.

معمولا برای متنوع شدن برنامه غذایی از غذا های سایر ملل استفاده می کنیم، اما گزینه دیگری که می توانید با یاری آن سفره های خود را رنگین تر کنید، غذا های محلی ایرانی است. تنوع قومی در کشور ما باعث شده است که هر منطقه غذا های خاصی خود را داشته باشد که بیشتر از غذا های سایر ملل با ذائقه ایرانی هماهنگی دارند. می توانید این غذا ها را درست کنید و در میهمانی ها، دوستان خود را به صرف غذایی لذیذ و متفاوت دعوت کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9938

به "طرز تهیه ترش کباب مازندرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترش کباب مازندرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید