طرز تهیه مربا انگور خوشمزه در خانه

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مربا ها انواع مختلفی دارند که مربا انگور یکی از خوشمره ترین و مناسب ترین نوع برای آغاز یک روز عالی است. این مربا علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد، بسیار مفید است و به همین علت در این مطلب طرز تهیه مربا انگور را با شما درمیان گذاشته ایم. انگور حاوی مواد مغذی و ویتامین های مختلف از جمله ویتامین K، نیاسین، فولات، پتاسیم، کلسیم و ویتامین های C، A و B6 است.

طرز تهیه مربا انگور خوشمزه در خانه

مربا انگور یکی از به صرفه ترین مرباها است؛ چراکه برای تهیه آن فقط به سه ماده اولیه یعنی انگور، شکر و آب احتیاج خواهید داشت و می توانید آن را تنها در 60 دقیقه تهیه کنید. برترین نوع انگور برای تهیه این خوراکی، انگور قرمز، بنفش، سیاه یا سبز بدون هسته است. شما می توانید مربا انگور را به مدت سه ماه در یخچال و شش ماه در فریزر قرار دهید. اگر شما هم برای تهیه این مربای خوشمزه کنجکاو هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه مربا انگور

  • انگور بدون هسته چهار پیمانه
  • شکر سه پیمانه
  • آب نصف پیمانه

طرز تهیه مربا انگور خوشمزه در خانه

مرحله اول

یک ساندویچ کره و مربای توت فرنگی یا مربای توت سیاه برترین چیزی است که می توانید برای شروع روزتان متصور شوید. همانطور که می دانید مرباها انواع مختلفی داشته که هرکدام از آنها فواید به خصوص خود را دارند. مربای انگور نیز یک نوع خوشمزه و مقوی از مربا است که گزینه بسیار مناسبی برای تقویت نیروی جسمانی بچه ها شما برای ادامه روز به شمار میرود. این مربا بسیار ساده بوده و شما می توانید در حدود یک ساعت آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید.

شما برای تهیه مربا انگور، ابتدا باید انگورها را با دقت بشویید و خوشه آن ها را جدا کنید. در یک قابلمه بزرگ و عمیق، انگور، شکر و آب را اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت میانه گذاشته و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشد. در این زمان مدام مواد را هم بزنید. زمانی که شکر حل می گردد، شکل مواد تغییر می نماید و مانند ژله می گردد. هم زدن را ادامه دهید تا انگورها نسوزند.

مرحله دوم

قابلمه را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید ترکیب کمی خنک گردد. سپس آن را با مخلوط کن تبدیل به پوره کنید.

مرحله سوم

پوره انگور را دوباره روی حرارت میانه بگذارید تا به جوش آید. آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که ژله مانند گردد، مدام هم بزنید.

مرحله چهارم

اجازه دهید مربا انگور با دمای محیط هم دما گردد. سپس آن را در یک شیشه بزرگ و تمیز بریزید. در شیشه را گذاشته و آن را در یخچال بگذارید. مربا انگور شما آماده است، نوش جان.

چند نکته برای تهیه مربا انگور

  • برترین انگور برای تهیه این مربا، انگور بدون هسته است. اما اگر از انگور هسته دار استفاده می کنید، ابتدا باید پوست انگورها را بگیرید و کنار بگذارید. سپس گوشت انگورها را با آب بپزید. پس از آن هسته انگورها را بگیرید، پوست انگورها را اضافه نموده و دوباره مانند مرحله اول برای تهیه مربا بپزید.
  • شکر به ژله مانند شدن مربا یاری می نماید؛ بنابراین تا حد امکان سعی کنید اندازه آن را کم نکنید.
  • مربای انگور را می توانید در وعده های صبحانه یا عصرانه به عنوان شیرین کننده در کنار پنکیک یا وافل میل کنید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 21204

به "طرز تهیه مربا انگور خوشمزه در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربا انگور خوشمزه در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید