عملیات بازسازی سراهای بازار تاریخی زنجان شروع می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: در امسال با مشارکت و همکاری مالکین، بازسازی سراهای بازار تاریخی زنجان شروع می گردد.

عملیات بازسازی سراهای بازار تاریخی زنجان شروع می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند آدینه 17 مردادماه گفت: بازار یکی از مهم ترین عناصر شهری در بافت شهرهای تاریخی ایران محسوب می گردد. این بنای ارزشمند تاریخی در قلب بافت قدیمی زنجان است و سراها یکی از مهم ترین عناصر کالبدی بازار آن هستند که از نظر سامان دهی، حفاظت و بازسازی همیشه مورد توجه میراث فرهنگی بوده است. این بازسازی در راستای احیای سراها و تبدیل کردن آنها به بازارچه های صنایع دستی است.

ارجمند اضافه نمود: بازسازی سراهای بازار زنجان مانند سرای بهجت، سرای ناصری، سرای ذبیحیان، سرای شامی و ... در بر دارنده مطالعات تاریخی، وضع موجود، آسیب شناسی و در نهایت طرح احیاء و بازسازی معماری 13 سرا از مجموعه سراهای بازار زنجان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تاکید نمود: برای استحکام بخشی، بازسازی و ساماندهی سراهای بازار تاریخی زنجان ضروری است بازاریان به صورت جدی مشارکت داشته باشند.

او ادامه داد: عملیات پیش بینی شده برای بازسازی این سراها، سبک سازی بام ها، اجرای عایق رطوبتی، اجرای ناکش و برطرف رطوبت های صعودی، تعویض آجرهای فرسوده، پاکسازی سطوح آجری، خارج ساختن بندکشی فرسوده و ... در سراهای بازار زنجان است.

این مجموعه دارای 14 راسته، 15 سرا، هفت میدان، هفت مسجد و سه حمام است و با داشتن 56 ورودی با شبکه ارتباطی کل شهر در ارتباط بوده و مساحتی در حدود 10 هکتار را شامل می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5737

به "عملیات بازسازی سراهای بازار تاریخی زنجان شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات بازسازی سراهای بازار تاریخی زنجان شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید