مدیر عالی حرم مطهر رضوی جزئیات طرح خادمان نوآوری را تشریح کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: با برنامه ریزی و هدف گذاری مدیریت عالی حرم مطهر رضوی، این آستان نورانی به مرکز خلاقیت، نوآوری و حمایت از ایده ها و شرکت های دانش بنیان تبدیل می گردد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی جزئیات طرح خادمان نوآوری را تشریح کرد

محمدمهدی برادران جزئیات این برنامه ها را تشریح کرد و گفت: یکی از القاب شاخص و مهم حضرت رضا(ع)، عالم آل محمد(ص) است و بر همین مبنا، ما نیز اساس کار خودمان در مدیریت این مجموعه را بر علم گرایی پایه گذاری نموده ایم. به همین دلیل کوشش خواهیم کرد حرم مطهر این امام رئوف(ع) هم در راستای حرکت در راستا علم گرایی و حمایت از نوآوری، پیشگام باشد و نه تنها در مشهد و ایران بلکه در کل جهان، به نام یک مرکز نوآوری و حامی فعالیت های نوآورانه دانش بنیان شناخته گردد.

برادران توضیح داد: این طرح با تعامل و مشارکت خادمان و خادم یاران علمی حرم مطهر رضوی اجرایی خواهد شد و طی آن کوشش خواهیم کرد از علم و فناوری روز جهان برای ارائه خدمات بهتر در حوزه زیارت و برطرف نیازهای پژوهشی حرم مطهر استفاده کنیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با اشاره به ایجاد دو بستر برای مشارکت فناوران در این زمینه گفت: یک بستر، دعوت از نخبگان علمی است که توسط مرکز نوآوری مدیریت عالی حرم مطهر انجام می گردد تا از ظرفیت های علمی این عزیزان برای یافتن راهکارهای علمی شبکه مسائل موجود استفاده کنیم. بستر دیگر که فرصت مشارکت همگانی در آن وجود دارد، امکان ثبت نام در سامانه خادمیاری و انتخاب کشیک های نوآوری است که فناوران و صاحبان علم می توانند از این طریق فرصت حضور در حرم مطهر و شرکت در حلقه های علم و فناوری را داشته باشند. در این زمینه با پیش بینی 40 حوزه متفاوت برای نوآوری، 8 سبد موضوعی در قالب 8 کشیک نوآوری طراحی شده است.

به گفته برادران، در این کشیک ها، شبکه مسائل طراحی و پس از آنالیز عمقی، با استفاده از ظرفیت همه نخبگان داخلی و خارجی، برای حل آن هم اندیشی خواهد شد.

وی اضافه نمود: به عنوان مثال، یکی از مسائل مطرح شده در این شبکه، این بود که در شرایط اعمال محدودیت های کرونایی، ما چگونه می توانیم با استفاده از هوش مصنوعی، به طور لحظه ای و برخط، تعداد زائران حاضر در هر یک از صحن ها و فاصله اجتماعی بین آن ها را رصد کنیم یا اینکه به دنبال استفاده از فناوری های نوین برای پیشگیری از گم شدن بچه ها خردسال در حرم مطهر بودیم که مثلا شاید یک راه این باشد که فاصله کودک با مادر یا پدرش کنترل گردد و در صورت زیاد شدن این فاصله، پیغام هشدار برای والدینش ارسال گردد.

وی اضافه نمود: هوشمند شدن نحوه توزیع غذای حضرت، امکان شستشوی گنبد و گلدسته ها به یاری روبات ها و بسیاری از ایده فناورانه دیگر هم در این حوزه وجود دارد که به یاری خادمان نوآوری برای پرورش این ایده ها کوشش خواهیم کرد. ضمن آنکه این شبکه مسائل محدود نخواهد بود و همه علاقه مندان از سراسر جهان می توانند برای تکمیل آن، پشنهادهای خود را به مدیریت عالی حرم مطهر ارائه نمایند.

به گزارش آستان نیوز مدیر عالی حرم مطهر رضوی اضافه نمود: علاوه بر دعوت شدگان و ثبت نام نمایندگان، فرصت مشارکت همگان برای طرح ایده یا ارائه راهکار علمی وجود دارد و هر فرد یا هر شرکت دانش بنیان در هر کجای کشور و جهان می تواند در این خدمت سهیم باشد. علاوه بر آن، ممکن است افرادی بدون مشارکت در این طرح، فقط استفاده نماینده از ایده های ارائه شده در این مرکز باشند که آن هم برای ما ارزشمند است و همین که بدانند از محصول و ایده فناورانه فراوری شده در حرم مطهر رضوی بهره مند شده اند، هدف اصلی ما محقق شده است.

تور کیش: تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

بی نهایت اس ام اس: بی نهایت اس ام اس | اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

مجله سایه: مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9534

به "مدیر عالی حرم مطهر رضوی جزئیات طرح خادمان نوآوری را تشریح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر عالی حرم مطهر رضوی جزئیات طرح خادمان نوآوری را تشریح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید