نیوزویک: با رفتارهای ترامپ، آمریکا شیطان بزرگ باقی می ماند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یک رسانه آمریکایی روز سه شنبه در تحلیلی نوشت رفتارهای رئیس جمهور آمریکا تضمین خواهد کرد که این کشور در دهه های پیش رو برای ایرانی ها شیطان بزرگ باقی خواهد ماند.

نیوزویک: با رفتارهای ترامپ، آمریکا شیطان بزرگ باقی می ماند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه آمریکایی در تحلیلی روز سه شنبه ضمن اشاره به تظاهرات های روز گذشته در تهران برای گرامی داشت چهلمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی نوشته رفتارهای رئیس جمهور فعلی آمریکا با ایران موجب خواهد شد آمریکا در دهه های پیش رو شیطان بزرگ باقی خواهد ماند.

نیوزویک در تیتر این تحلیل روز سه شنبه نوشته است: نحوه رفتار ترامپ با ایران این را که آمریکا در دهه های پیش رو شیطان بزرگ باقی خواهد ماند، تضمین خواهد کرد.

این نشریه با اشاره به ساخت وسازها در ساختمان سابق سفارت آمریکا در تهران گفته این ساختمان اکنون نمادی از احساس انزجار و بی اعتمادی است که رابطه آمریکا و ایران را از زمان وقوع انقلاب تحت الشعاع قرار داده است.

نیوزویک با اشاره به اینکه روابط دو کشور در 40 سال گذشته آکنده از تنش بوده حمایت آمریکا از صدام، دیکتاتور معدوم عراق در جریان جنگ ایران و عراق را نشان دهنده میزان انزجار واشنگتن از نظام حاکم جدید در تهران توصیف کرده است.

رسانه آمریکایی در ادامه پس از برشمردن اقدامات خصمانه جورج بوش پسر، رئیس جمهور اسبق آمریکا علیه ایران تلاش کرده اقدامات رئیس جمهور بعدی آمریکا، باراک اوباما را نقطه آغازی برای خاتمه دادن به خصومت ها میان واشنگتن و تهران جلوه دهد. نیوزویک، حصول برنامه جامع اقدام مشترک در دولت اوباما را اقدامی به همین دلیل دانسته است.

این در حالی است که مقام های ایران، سیاست های اوباما را نیز بخشی از مهم ترین سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران، هر چند به شکلی پنهان تر و در فضایی غبارآلودتر می دانند.

معماری مهم ترین تحریم ها علیه ایران در دوران اوباما پی ریزی شد و دولت او با ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران توانست موافقت شورای امنیت برای اجرای این تحریم ها را به دست بیاورد. بخش زیادی از تحریم هایی که ترامپ بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده همان تحریم هایی بوده اند که زیرساخت آنها در دولت اوباما آماده و پایه گذاری شد.

علی رغم آنکه برجام در زمان اوباما حاصل شد دولت او متهم است با کارشکنی در رفع تحریم های بانکی علیه ایران، تلاش کرده امتیازات ایران از این توافق را به صفر برساند.

نیوزویک، علی رغم این نوشته است: علی رغم چندین دهه خصومت، دو دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به منزله نقطه درخششی در تاریخ روابط آمریکا و جمهوری اسلامی به شمار می رود.

این نشریه در ادامه، اما با اشاره به روی کار آمدن ترامپ و اقدامات ضد ایرانی او می نویسد: اما امیدها درباره ایجاد دوران تازه ای از همکاری، ساده لوحانه از آب درآمد.

نیوزویک می نویسد: انتخاب ترامپ به منزله کودتایی بود که علی رغم تلاش های امضاکنندگان برجام برای حفظ آن علیه این توافق صورت گرفت.

الی گرانمایه، از تحلیلگران اندیشکده اروپایی شورای روابط خارجی می گوید ترامپ به منزله عقب گردی مهم برای هر نوع آشتی جویی بین تهران و واشنگتن به شمار می رود. به گفته او ترامپ معمولاً می گوید که خواستار رسیدن به توافق جدید با ایران است، اما اقدامات و رفتارهایشان ایران را از این هدف دور کرده است.

گرانمایه علاوه بر این تصریح کرده که خروج آمریکا از برجام، موضع طرفداران آشتی جویی با آمریکا در داخل ایران را تضعیف کرده است. او گفت: اردوگاهی در داخل مقام های ایران که خواستار روابطی دست کم در سطح مبادلاتی با ایالات متحده بوده اند بسیار گوشه نشین شده و به حاشیه رانده شده اند چون مار یکبار آنها را گزیده است.

نیوزویک در خاتمه این تحلیل، دولت ترامپ را تجسم تبلیغات ضد آمریکایی ایران توصیف کرده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 361

به "نیوزویک: با رفتارهای ترامپ، آمریکا شیطان بزرگ باقی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیوزویک: با رفتارهای ترامپ، آمریکا شیطان بزرگ باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید