یونیسف: کرونا 97 درصد بچه ها آمریکای لاتین را از تحصیل محروم کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، صندوق بچه ها سازمان ملل (یونیسف) در گزارشی اعلام نموده که تا به امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا، 137 میلیون کودک به عبارتی بیش از 97 درصد آن ها در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب از تحصیل بازمانده اند.

یونیسف: کرونا 97 درصد بچه ها آمریکای لاتین را از تحصیل محروم کرد

به نقل از تارنمای رسمی سازمان ملل متحد، صندوق بچه ها سازمان ملل (یونیسف) رسما اعلام نموده است با گذشت بیش از هفت ماه از شیوع ویروس کرونا، هنوز 137 میلیون کودک در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب از تحصیل بازمانده اند.

تارنمای رسمی سازمان ملل متحد، اضافه نمود: در منطقه ای با بیش از 11 میلیون مبتلا به کووید 19، بیشتر دانش آموزان در معرض خطر از دست دادن یک سال تحصیلی کامل هستند؛ در حالی که مدارس به تدریج در بعضی مناطق دنیا بازگشایی می شوند، بیشتر قریب به اتفاق مراکز آموزشی هنوز در سراسر منطقه بسته هستند؛ بیش از یک سوم کل کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب هنوز تاریخی برای بازگشایی مدارس معین ننموده اند.

در این گزارش همچنین آمده است که شکاف بین خانواده های ثروتمند و فقیر در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در زمینه تحصیل و آموزش، در اثر شیوع ویروس کرونا بیش از پیش افزایش یافته است.

بر اساس داده های ارائه شده در گزارش یونیسف، تعداد بچه های که به هیچ وجه در این منطقه آموزش نمی بینند در ماه های اخیر از 4 درصد به 18 درصد افزایش یافته است. طبق پیش بینی های سازمان ملل، ممکن است سه میلیون کودک دیگر در آمریکای لاتین و کارائیب در اثر شیوع ویروس کرونا از تحصیل بازبمانند.

تارنمای رسمی سازمان ملل به نقل از مدیر منطقه ای یونیسف در آمریکای لاتین و کارائیب بیان نمود که برای بچه های که کامپیوتر، اینترنت و یا حتی مکانی برای تحصیل ندارند؛ یادگیری در خانه به یک چالش اساسی تبدیل شده است.

یونیسف با تاکید بر حق آموزش به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشر گفت که از زمان تعطیلی مدارس، نزدیک به 42 میلیون دانش آموز در این منطقه از آموزش از راه دور و خانه به وسیله رادیو، تلویزیون، اینترنت و سایر سیستم عامل ها با حمایت این نهاد بهره مند شده اند.

بر اساس این گزارش، یونیسف گفت که اگرچه شرایط اپیایرنادمیولوژیک از کشوری به کشور دیگر و همچنین در داخل کشورها متفاوت است، بازگشایی مدارس باید در اولویت دولت ها باشد.

این آژانس سازمان ملل متحد با توجه ویژه به نیازهای بچه ها حاشیه نشینی که در معرض خطر ترک تحصیل هستند، از کشورهای منطقه می خواهد که از بودجه های آموزشی خود را افزایش دهند.

براساس آخرین اطلاعات تارنمای ورد میترز، بیش از 51 میلیون و 286 هزار نفر به کووید 19 مبتلا شده اند که از این میان بیش از یک میلیون و 270 هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از 36 میلیون تا به امروز بهبود یافته اند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8297

به "یونیسف: کرونا 97 درصد بچه ها آمریکای لاتین را از تحصیل محروم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونیسف: کرونا 97 درصد بچه ها آمریکای لاتین را از تحصیل محروم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید