الاخبار: الکاظمی در ایجاد تعادل در روابط عراق با ایران و آمریکا پیروز بوده است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رای ایجاد تعادل در روابط کشورش با تهران و واشنگتن بسیار مثبت بوده است.

الاخبار: الکاظمی در ایجاد تعادل در روابط عراق با ایران و آمریکا پیروز بوده است

به گزارش ایسنا، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق پس از اولین جلسه دولت این کشور مجموعه ای از مصوبات را اعلام و با تعدادی از سفرای خارجی که مهم ترین آنها سفرای ایران و امریکا بودند، ملاقات و گفت و گو کرد.

منابع عراقی اعلام کردند که ملاقاتهای الکاظمی با سفیران ایران و آمریکا در بغداد در فضایی بسیار محبت آمیز صورت گرفته است و هر دو سفیر تأکید نموده اند که کشورهایشان خواهان موفقیت دولت الکاظمی است.

الاخبار در ادامه می نویسد: کارشناسان بر این باورند که در چهار ماه اول دولت الکاظمی شاهد آرامش نسبی باشد و همه منتظر هستند تا ببینند که دولت جدید عراق در وعده های خود تا چه حد جدی است، به ویژه اینکه آمریکا معافیت عراق از تحریم ها علیه ایران در بخش انرژی را به مدت 4 ماه تمدید نموده است.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع عراقی می نویسد که فضای ملاقاتهای الکاظمی با سفرای آمریکا و ایران بسیار مثبت بوده است.

منابع الاخبار اعلام نموده اند که مصطفی الکاظمی هم در عمل و هم در ظاهر نشان داده است که می خواهد در روابط عراق با ایران و آمریکا تعادلی دقیق برقرار کند و با تبدیل شدن عراق به میدان تصفیه حساب مقابله کند.

این منابع همچنین تاکید کردند که نخست وزیر جدید عراق طی هفته های اخیر به وسیله کانال های مورد اعتمادش بارها به ایران پیغام داده است که با جدیت در پی گسترش روابط با تهران است و این مساله با استقبال ایران روبرو شده است و باعث حمایت مضاعف تهران از مصطفی الکاظمی شده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4473

به "الاخبار: الکاظمی در ایجاد تعادل در روابط عراق با ایران و آمریکا پیروز بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الاخبار: الکاظمی در ایجاد تعادل در روابط عراق با ایران و آمریکا پیروز بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید